Kromě rozpadlé krajnice jsou na cestě i díry, které hlavně cyklisté musí objíždět středem silnice. Dělníci sice ve středu na cestu nastříkali vodorovné značení, situaci to však nevyřešilo. „Nové čáry jsou k ničemu, když jsou na rozpadlé krajnici. Dnes už jsem místem jel čtyřikrát. Nejhorší úsek je před začátkem Prací. Občas tam vjíždím do protisměru, abych si tolik neničil auto," řekl Radek Majtner z obce Prace.

Do ankety cestu zaregistroval Petr Andrýsek z nedalekých Křenovic na Vyškovsku. „Místem jezdím denně na kole do práce. S každou další jízdou ve mně rostlo přesvědčení, že není možné tudy jen projíždět a nadávat si v duchu. Pak jsem uviděl, jak silnici špatně opravují z našich peněz," popsal Andrýsek impulz, který ho vedl k zapsání silnice do ankety.

V té době na povrch opraváři rozlili asfalt a zasypali štěrkem. Kamiony a autobusy, které místem často projíždí, ale brzo nové záplaty vytrhaly. „Problém se tak znásobil ještě víc, protože kromě děr pak při cestě překážely i kusy asfaltu," popsal Andrýsek.

Nejhorší v kraji
1. Silnice Pratecká mezi obcemi Kobylnice a Prace na Brněnsku
2. Silnice Pisárecká v Brně
3. Silnice 416 v Měníně na Brněnsku

Podle starosty Kobylnic Lubomíra Šmída není tento úsek, který patří kraji, nejhorší. „Překvapuje mě to, protože si nejsem vědomý toho, že by tam byl nějaký problém. Máme tu horší," tvrdí Šmíd.

Druhou příčku v kraji obsadila Pisárecká ulice v Brně, kde se propadla odvodňovací mříž a hrozilo tam zapadnutí aut až do hloubky půl metru. Pomyslnou bronzovou medaili získaly dvě díry v silnici 416 v Měníně na Brněnsku. Oba problémy už silničáři vyřešili.

Hlasovat pro nejhorší výmol mohli lidé na stránce výmoly.cz. Letos lidé nominovali přes tisíc silnic, z toho třiapadesát v Jihomoravském kraji. „Sesbírali jsme 107 tisíc hlasů. Každý člověk ale mohl hlasovat pro několik výmolů. Zúčastnilo se přes třicet tisíc lidí," vyčíslil organizátor Petr Čaník.

Za šest let už takto lidé nahlásili prostřednictvím mobilní aplikace nebo webových stránek kolem sedmi tisíc špatných úseků silnic. Informace po nahlášení vždy putují přímo k silničářům.

SIMONA ZPĚVÁKOVÁ