Kulturní dotace byly nespravedlivě rozdělené, zní z brněnských hudebních klubů. Brněnskému deníku Rovnost se svěřili majitelé dvou z nich, kteří nechtěl zveřejnit své jméno, redakce je ale zná. „Ve druhém kole přerozdělování dotací dostal čtyři sta tisíc korun Metro music bar. To je stejně jako třeba Fléda. Přitom je klub menší, hostí většinou revivaly a v hodnocení získal málo bodů,“ vysvětlil jeden z majitelů.

Metro music bar dostal v druhém kole rozdělování dotací nejméně bodů ze všech jedenatřiceti žadatelů, přesto ale získal nejvíc peněz. „Majitel klubu Josef Buchta po prvním kole chodil každý den na magistrát a po všech tam řval. Dotaci si vykřičel,“ řekl Brněnskému deníku Rovnost majitel jiného klubu v Brně.

Dotace pro brněnské kluby:
- Dotaci, která má dvě kola, město rozdává druhým rokem. Spousta klubů o ni tedy zatím netuší.
- Peníze jsou určené na všechny náklady spojené s provozem klubu, případně s organizací akce nebo festivalu.
- Nejvíce peněz, tedy zhruba čtyři sta tisíc dostaly tři brněnské kluby – Fléda, Melodka a Metro.
- Metro v prvním kole neuspělo, ve druhém dostalo třiatřicet bodů, tedy nejméně ze všech jednatřiceti ostatních žadatelů. Zároveň ale dostal nejvíce peněz – čtyřnásobek toho, co dostal bodově nejúspěšnější podnik.

S obviněními Buchta nesouhlasí. „Na magistrátu jsem byl jen jednou po prvním kole rozdělování, kdy jsem jenom argumentoval o tom, proč si Metro dotaci zaslouží,“ konstatoval.

V prvním kole mu totiž město nepřiznalo nárok na žádné peníze. „Jeden ze tří členů komise měl proti Metru evidentně averzi. Měl pocit, že když u brány stojí lidé, kteří mají holou hlavu, tak jsme fašisti,“ vysvětloval Buchta.

Podle něj jeho klub sice hostí velké množství revivalových skupin, ale na druhou stranu zajišťuje v Brně nejvíc koncertů. V tom ho podpořil i brněnský náměstek primátora Matěj Hollan, který dotace zaštiťuje. „Je to výrazný brněnský klub, hrají tam často i hvězdy oceněné americkou cenou Grammy,“ řekl.

Vysoká dotace Metro music baru ale není jediným problémem systému, který zatím funguje druhým rokem. „Jako porotci jsme měli jen hodnotit relevanci žádostí, ne jejich oprávněnost,“ uvedl jeden z členů komise Roman Truksa.

Situace podle něj bude horší v příštích letech, kdy se o možnosti dotace dozví i další kluby a podniky. Navrhuje i změnu komise. „Hodnotitele je třeba vybrat tak, aby sledovali kluby celý rok a měli přehled o počtu a kvalitě nabízené živé hudby,“ konstatoval Truksa.

Podle něj je důležité, aby město hudební kluby podporovalo. „Brněnská klubová scéna je složitější než v menších městech. Navíc, kluby jsou jen zprostředkovatelé, na konci lana visí nad propastí sami umělci,“ varoval.