V čele expresů Punkva a Špilberk jsou ode dneška zapřaženy rakouské lokomotivy Taurus, které na těchto tratích denně urazí tisíc kilometrů rychlostí až sto čtyřicet kilometrů v hodině.

„Pokračuje tak výcvik šestatřiceti strojvedoucích pražského depa. Od dvanáctého listopadu budou lokomotivy Taurus jezdit i mezi Prahou a Drážďany a od poloviny prosince povedou lokomotivy vlaky EuroCity mezi Břeclaví, Prahou a Vídní. Půjde například o spoje Zdenek Fibich, Gustav Klimt nebo Carl Maria von Weber,“ upřesnil ředitel odboru kolejových vozidel Jan Paroubek.

Rakouská lokomotiva řady 1116 a 1216 Taurus může jet rychlostí až 230 kilometrů v hodině. Kromě České republiky mohou jezdit i v Rakousku a Německu, ale také ve Slovinsku, v Itálii nebo v Maďarsku.

„Jedna z těchto lokomotiv Taurus, které vyrábí společnost Siemens, si připsala v roce 2006 nový světový rekord lokomotivy rychlostí 357 kilometrů v hodině. V současné době jde o nejvýkonnější a nejrychlejší lokomotivu, kterou budou České dráhy díky spolupráci s rakouskou ÖBB využívat ve svém provozu,“ dodal tiskový mluvčí Českých drah Ondřej Kubala.