Nejvíce aut denně projede na D1 mezi připojením Pražského okruhu u Modletic a sjezdem na Říčany, kde projede přes 103 tisíc aut, ovšem v deseti jízdních pruzích. „Na D1 u Brna se jedná o úsek pouze se čtyřmi jízdními pruhy," zmínila mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Lucie Trubelíková.

Zmiňovaný úsek D1 u Brna mezi sjezdy na D2 a na silnici I/52 chtějí státní silničáři letos začít rozšiřovat na šestipruh. Stávající čtyři pruhy jsou už totiž kapacitně nevyhovující. „Ve špičkách klesá rychlost dopravy a dochází ke konfliktním situacím vzájemným omezením mezi řidiči,“ sdělila Trubelíková.

Ke vzniku kolon tam často stačí i lehčí kolize. „V tomto úseku dálnice D1 policisté za minulý rok vyšetřovali řádově desítky dopravních nehod,“ podotkl minulý týden vedoucí dálničního oddělení policie Chrlice Marek Kalousek.

Petr Pithart
Patnáct laureátů letos získalo Cenu města Brna. Mezi nimi Krejčíková či Pithart

Nové sčítání dopravy také ukázalo, že nejvíce zatíženým úsekem na silnici v celé republice je úsek silnice I/43 na Hradecké ulici v Brně mezi Sportovní a Hapalovou ulicí. „Projede tam více než pětapadesát tisíc aut za den. Místní komunikace v Praze, které dosahují ještě vyšší dopravní zátěže, nejsou součástí celostátního sčítání dopravy," informovala Trubelíková.

Nejvíce těžkými auty zatížený úsek na jihu Moravy je opět dálnice D1 mezi křižovatkami Brno-centrum a Brno-jih s celkovým počtem téměř tisíc tisíc těžkých vozů. „Na silnici první třídy je to část silnice I/52 v Modřicích s více než deseti a půl tisíci těžkých vozidel," doplnila Trubelíková.

Z prezentovaných výsledků vyplývá, že se celkově zvýšil počet aut na českých silnicích a dálnicích o zhruba deset procent. Konkrétně o patnáct procent na dálnicích a o devět na silnicích.