Co se týče parkování v ulicích města, nahradit jej mají parkovací domy. „Plán mobility neřeší problém rezidentního parkování takto do hloubky. Tento režim nastavují městské části pro každou ulici zvlášť,“ reagovala v diskuzi brněnská zastupitelka Hana Kašpaříková.

Přečtěte si také => Letecké lince do Mnichova pomůže reklama na Brno a jižní Moravu. Za 19 milionů

Lidem vadilo, že plán míří příliš do budoucna a že omezuje možnosti řidičů aut. „Nechceme nikoho do ničeho nutit. Snažíme se naopak nabízet lidem svobodu v tom, jaký prostředek si v Brně k cestování zvolí,“ oponoval náměstek primátora Matěj Hollan.

Podle některých by zase Brno mělo omezit zejména potřebu dopravy tím, že v každé lokalitě zajistí dost škol nebo obchodů, aby lidé neměli důvod dojíždět autem.

Dle zástupce autorů plánu Ondřeje Kypa nic nebrání tomu, aby tvůrci na základě připomínek později plán měnili a doplňovali nové potřebné projekty. „Akční plán bychom chtěli dokončit do konce září,“ upřesnil Kyp.

Zástupci vedení města také ujistili Brňany, že počítají s každoročními průzkumy ke zjištění, nakolik budou opatření úspěšná.

Přečtěte si také => Doprava v Brně v roce 2050? Sdílení cest, o pětinu méně aut, tvrdí plán mobility