Covidová krize spojila konkurenci. Brněnské kavárny přicházejí o sedmdesát procent tržeb. Kavárníci proto vytvořili věrnostní program, který zákazníky nabádá spojit zdravotní procházku s návštěvou výdejních okýnek konkurenčních podniků. Za nasbíraná razítka z jednotlivých zastávek pak dostanou kávu zdarma v kterékoliv zapojené kavárně. „Nechceme přesvědčit lidi, aby chodili jen do jednoho podniku. Všem nám jde o společnou věc: zachovat rozmanitost na poli kaváren, pro kterou je Brno pověstné i za hranicemi České republiky,” vysvětlil barista Tomáš Niederle z kavárny Buchta B.

Projekt se jmenuje Nevěrnostní karta. Zapojilo se do něj osm kaváren: Buchta B, Coffee Trail, Komár kafe, Milady Kaffee, Mymika, Pelíšek, Punkt. a Šestá větev. „Je krásné vidět, jak podniky, které spolu za normálních okolností soutěží a snaží se předehnat, nyní spojily síly ve společném boji a přináší lidem takovouto příležitost. Navíc v době, která je pro všechny náročná z mnoha stran. Určitě si kartičku pořídím, zajdu si na zdravou procházku, nadýchám se čerstvého vzduchu a budu mít navíc dobrý pocit, že jsem něco udělala pro kavárny, které mám ráda a bez kterých by Brno nebylo Brnem,“ komentovala nápad Helena Opletalová z Brna.

Prázdná karta je pro zákazníky k dispozici od čtvrtka v kterékoliv z kaváren. Káva za odměnu zrovna tak. Nevěrnostní razítka mohou zájemci sbírat po celou dobu omezeného provozu kaváren. "Přijde mi jako super nápad v této době táhnout za jeden provaz. Vládní opatření nás všechny připravila o velkou část zákazníků. Cením si jakéhokoliv nápadu, který nám alespoň trochu pomůže," řekla spolumajitelka kavárny Punkt Klára Švandová.