„Nevím, kudy mám jít, jestli mám jít sem,“ poznamenaly nezávisle na sobě dvě cestující při nástupu, když se zničehonic jedné z tramvají čekající v první řadě ve směru na hlavní nádraží po obou stranách otevřely dveře. Světelné tabule totiž svítily obě. Podle Dany Tománkové, která vyrazila nakupovat do bohunického nákupního centra, a která místní situaci rovněž označila za zmatečnou, by mohlo pomoci, kdyby světelné tabule ukazovaly, ze které koleje tramvaj vyrazí. „Jestli z koleje číslo jedna, nebo z koleje číslo dva. Když se to tak střídá, člověk neví,“ sdělila žena, jež za nákupy pokračovala dále do města.

Zástupci brněnského dopravního podniku se však brání a nový terminál nepovažují za nijak komplikovaný. Tramvaje podle nich odjíždí vždy z prostředního nástupiště a boční nástupiště slouží pouze pro účely výstupu. Prostřední nástupiště je standardně opatřené označníkem a elektronickými informačními panely, přičemž tramvaj, která ze zastávky odjíždí, minimálně minutu před výjezdem otevře dveře a zobrazí tabla s konečnou zastávkou. „Pokud zde cestující na nástupišti stojí, pouze nastoupí do vozu, který se takto připravuje k odjezdu,“ uvedla mluvčí dopravního podniku Hana Tomaštíková.

Terčem kritiky jsou i další změny bohunického přestupního uzlu. Jednou z nich je zastávka trolejbusu číslo 25 ve směru na Osovou. Ta je na ulici Netroufalky posunutá zhruba o sto až sto padesát metrů směrem k ulici Jihlavské. Ivoně Kučerové, která je již v pokročilém důchodovém věku, se však změna nezamlouvá. „Je to daleko, zejména pro ty, co chodí o berlích,“ okomentovala žena přesun zastávky, která se dříve nacházela hned za křižovatkou pod lávkou spojující obchodní centrum s areálem univerzitního kampusu.

Se změnou polohy zastávky měl potíže i Dalibor Kutek. Nemohl ji totiž najít. Jako větší problém v souvislosti s novými jízdními řády však považuje chybějící jízdní řád v Neslovicích na Brněnsku, kam autobusem číslo 406 ze zastávky Nemocnice Bohunice pravidelně cestuje a odkud dojíždí i zpátky do Brna. „Ve směru z Bohunic na Ivančice je nový jízdní řád vyvěšený, ale v opačném směru do Brna nikoli. Dvakrát jsem se snažil někam volat a vždycky mi řekli, že neví. Myslím, že když cestuji z Brna, je důležité, abych se dostal i zpátky, ale když jedete do Brna a chcete se podívat, kdy to jede, nemáte jak,“ uvedl muž.

Podle Květoslava Havlíka, mluvčího společnosti Kordis, která je koordinátorem Integrovaného dopravního systému v Jihomoravském kraji, dopravci jízdní řády vylepují obvykle jeden den před a po změně jízdních řádů. Jízdních řádů je však nutné vylepit několik tisíc. Vyloučit nemohou ani faktor lidské chyby nebo vandalismus, který v minulosti potvrdil i Kutek. „Setkáváme se s případy, že na některých zastávkách vandalové jízdní řády ihned po vylepení strhnou. Samozřejmě nemůžeme vyloučit ani případy, že zaměstnanec dopravce vylepí jízdní řády nesprávně. Cestující vyzýváme k tomu, aby podobné chyby hlásili naší společnosti. Dopravci zadáme, aby provedl bezodkladně nápravu. Jízdní řády regionálních linek byly na našem weby vyvěšeny již v pátek 2.12. 2022,“ ujistil Havlík.

Netradiční je pro Brňany i podoba nové zastávky Západní Brána v nejdelším tramvajovém tunelu v České republice. Dveře tramvaje se zde otevírají po levé straně. Na nezvyklou polohu výstupu však cestující upozorňuje vozové hlášení a podle oslovených lidí je to pouze otázka zvyku. Někteří pak kvůli podobě zastávky připodobňují tramvajovou trať v daném místě k pražskému metru.