Další část prací se soustředí do tramvajového tunelu, který dělníci vyrazili po třech a půl měsících plných odstřelů loni v srpnu. „V něm děláme betonáž pevné jízdní dráhy a chodníků," informovala Trubelíková.

Stavbaři zároveň pokračují v pracích na silniční galerii a provozně technologického objektu pro řízení provozu v tunelu. V případě galerie budují hlavně její pravou část ve směru od Pisáreckého tunelu. Pracují také na zárubních a opěrných zdech, protihlukových stěnách nebo inženýrských sítí.

Se spuštěním provozu v tunelu původně představitelé Ředitelství silnic a dálnic počítali na začátku příštího roku. Tramvaje tam ale zřejmě začnou jezdit až o několik měsíců později. Zdržení způsobuje koordinace s výstavbou tramvajového tunelu u bohunického kampusu, hlavně kvůli technologiím.

Auta po dokončení druhé etapy v Žabovřeské projedou úsekem mezi Kamenomlýnským mostem a mimoúrovňovou křižovatkou Hlinky obousměrně ve dvou pruzích. Skončí tím na obou stranách dopravní špunt, kvůli němuž řidiči denně čekají v kolonách.

Práce na druhé části okruhu v Žabovřeské začaly předloni v prosinci. Ředitelství silnic a dálnic jako hlavní investor za ni zaplatí zhruba dvě miliardy korun, Brno přidá dalších 121 milionů.