Spouští novou informační kampaň s názvem #JezdiMHD. Poukazuje na fakt, že cestovat městskou hromadnou dopravou je výhodnější, především v nynější době neustálého růstu cen.

Zatímco ceny energií neustále rostou, cena jízdného v Brně zůstává už deset let stejná. „Zatímco před deseti lety zaplatili cestující za roční předplatní jízdenku 20,2 procenta průměrné měsíční mzdy, aktuálně je to o 7,4 procenta méně,“ zmínila primátorka Markéta Vaňková. Zdražování jízdného představitelé města neplánují.

Den linky 155. Foto: se souhlasem ZZS JMK
Na Den linky 155 vzdali na Moravském náměstí hold záchranářům. Podívejte se

Podle generálního ředitele dopravního podniku Miloše Havránka nyní roční šalinkarta stojí stejně jako dvě plné nádrže do osobního auta. Dopravce v kampani porovnává náklady na osobní a hromadnou dopravu. Vychází z čísel, podle kterých cestující v průměru vozy městské hromadné dopravy projezdí 390 kilometrů.

Libor Paša.
Známý brněnský chirurg Libor Paša zahynul v Norsku při dopravní nehodě

Při ceně 4750 korun za roční jízdenku vychází jeden kilometr na jednu korunu. „U cestování osobním vozem jsme vycházeli pouze z průměrné spotřeby a ceny paliva. Do přepočtu jsme vůbec nezahrnuli snížení hodnoty auta opotřebením, či pravidelné a nutné poplatky za jeho provoz. I tak je cestování hromadnou dopravou téměř trojnásobně levnější,“ popsal Havránek.

Od roku 2017 navíc mohou cestující využít dotaci od města Brna. Pokud platí za odpad a splní podmínky, město jim na roční šalinkartu přispěje 1425 korun, tedy třetinu její ceny. Denní jízdné tak vyjde na devět korun. „Informační kampaň je možné vidět v našich vozech, a to ve formě polepů, letáků či kartiček v handy držadlech," sdělila mluvčí dopravního podniku Barbora Doležalová.