Správa železnic původně předpokládala stavbu stěny na přelomu dubna a května, nakonec se termín posunul. „Aktuálně pokračuje řízení pro vydání společného územního a stavebního povolení. Po získání pravomocného povolení můžeme začít s výstavbou protihlukové stěny. Podle stávajících předpokladů budou dělníci stavět letos v červenci a srpnu," nastínil Deníku Rovnost mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.

Náklady na výstavbu by podle něj neměly překročit osmnáct milionů korun. „Stěna dosáhne výšky šest metrů nad kolejí a na délku bude měřit 183 metrů," přiblížil Gavenda. V současné době se zástupci Správy železnic se zástupci města domlouvají, jaký bude mít stěna celkový vzhled.

Kriminalisté aktuálně pátrají nejen po vandalovi, ale i po dívce a mladíkovi, kteří šli za ním.
VIDEO: vandal se vyřádil na zaparkované Vespě na brněnském Kolišti, poznáte ho?

Židlochovický starosta Jan Vitula aktivitu Správy železnic už dříve uvítal. „Obyvatelé jsou velmi rádi, že se věc pohnula. Hlavně v letní sezoně, kdy spí u otevřených oken, je to docela problém," řekl.

Po modernizaci a elektrifikaci trati z Hrušovan u Brna do Židlochovic od roku 2019 opět začaly po dlouhých letech zajíždět vlaky, ale úsek je stále pouze ve zkušebním provozu. Dodatečné měření totiž prokázalo překročení hlukových limitů, v nejexponovanějším místě o téměř deset decibel. Standardní protihlukové stěny se ukázaly jako nedostačující.

Podle železničářů eliminace ruchu pomocí nové protihlukové stěny nepředstavuje optimální řešení. Do budoucna chtějí systémový krok. „Řešením problematiky spojené s tímto specifickým zdrojem hluku se zabývá pracovní skupina s účastí zástupců ministerstev dopravy a zdravotnictví," oznámil Gavenda.