Největší nápor očekávají zástupci dopravního podniku o prázdninách, jako novinku připravili pro cestující v horkých letních dnech takzvané mlžné sprchy. V budoucnu pak chtějí investovat do bezbariérových přístavišť.

„Aktuálně je sedm z deseti zastávek bezbariérových. Do budoucna připravujeme projekt na přestavbu dalších míst na plavební dráze. Cílem je přinést cestujícím a návštěvníkům ještě větší komfort a pohodlí,“ uvedl ředitel brněnského dopravního podniku Miloš Havránek.

Na sjezdu z dálnice D1 nedaleko Brna začne fungovat nový radar. Ilustrační foto.
Nový radar na sjezdu z D1 nedaleko Brna: bezpečnější křižovatka smrtelných nehod

Pro lodě je charakteristický pohon na baterie, proto v uplynulých měsících prošly každoroční údržbou. Správná péče a dobíjení všech 1 116 bateriových článků tak v zimním období byla nutností. „Loňská sezóna byla rekordní. Na našich lodích se svezlo téměř 290 tisíc lidí. To je nejvíc od osmdesátých let minulého století,“ lákal zájemce ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.

V počtu návštěvníků by tak dopravní podnik rád navázal na loňskou a předloňskou sezónu, kdy se jim rekord pokaždé povedlo pokořit.

O osudu legendárního fotbalového stánku za Lužánkami napoví odborný posudek.
Demolici Lužánek v Brně určí posudek, žalobu přebíjí rozvoj fotbalového centra

V plavební sezóně, která pravidelně trvá od dubna do konce října, zajišťuje dopravní podnik pravidelnou linkovou dopravu z brněnské Bystrce do Veverské Bítýšky. Flotila čítá osm lodí, konkrétně lodě Lipsko, Vídeň, Utrecht, Dallas, Stuttgart, Morava a jednopalubovou loď Brno.

Plavební trasa je dlouhá deset kilometrů, ceny pro letošní sezónu zůstaly stejné jako loni. Za jeden úsek tak cestující zaplatí dvacet korun. „Chodíme na procházky kolem přehrady, nebo pěšky na Veveří a zpět parníkem, koupeme se. Prostě tam chodíme moc rádi a když je začátek plavební sezóny, nikdy ho nevynecháme,“ těšila se na zahájení například Alice Bačovská.