Tento komplex bude přímo navazovat na vstupní prostory budoucího hlavního nádraží. „Tyto budovy budou první, co lidé uvidí, když v Brně vystoupí z vlaku," sdělil vedoucí střediska projektové přípravy Brněnských komunikací Michal Sedláček, který má přípravu nového nádraží a nové čtvrti se svým týmem na starosti.

Zdroj: Youtube

Projekt v minulých týdnech odkoupil od společnosti HB Reavis developer CTP. Deník oslovil zástupce nového vlastníka, aby přiblížil, jaké jsou jeho plány.

Podle ředitele výstavby CTP pro Českou republiku Jana Hübnera v současné době pokračuje stavební řízení na původní projekt HB Reavis. Zároveň ale potvrdil, že společnost uvažuje o změnách jak funkce, tak i vzhledu budovy. „Zatím je příliš brzy být více konkrétní. Výšky a parametry projektu jsou závislé na platných regulativech města Brna," uvedl Hübner.

I vzhledem k tomu projekt bude přímo navazovat na vstupní portály budoucího hlavního nádraží developer úzce spolupracuje se zástupci města. Sedláček si spolupráci s představiteli firmy CTP pochvaluje. „Dávají projektu velký důraz. I z hlediska architektury si uvědomují, že to bude výkladní skříň města Brna," podotkl Sedláček.

Varianty bydlení

Zástupci původního investora HB Reavis plánovali v Nové Zvonařce administrativní prostory. Hübner připustil, že zvažují i variantu bydlení. „Je tedy možné, že budeme směřovat k většímu podílu bydlení," řekl Deníku.

Obytných prostor je podle ekonoma Petra Pelce v Brně dlouhodobě nedostatek. „Díky tomu se zvyšuje i cena. Jsme blízko pražských cen, přestože příjmy jsou tady menší než v Praze. Naopak tady máme příliš mnoho kancelářských prostor. Řada firem se přesouvá z okrajových částí do centra. Centrum je atraktivní nejenom pro kanceláře, ale i pro bydlení," komentoval Pelc.

Nová čtvrť Trnitá v Brně:

  • Vyroste na území o velikosti zhruba 140 hektarů, které se nachází jižně od současného hlavního brněnského nádraží.
  • Nabídne bydlení až pro 15 tisíc lidí, kancelářské i další veřejné budovy, široké možnosti trávení volného času, 2 parky.
  • Středem čtvrti povede široký bulvár pro pěší, dopravu i cyklisty.

Harmonogram stavby Nové Zvonařky nyní Hübner nechce předjímat. „Veškerá výstavba v lokalitě je úzce propojena s protipovodňovými opatřeními na řece Svratce," zmínil návaznost projektu.

Podmínky pro jednání s investory

Bližší podobu nové brněnské čtvrti Trnitá okolo budoucího hlavního nádraží nastiňuje územní studie, kterou před několika lety dokončila kancelář městského architekta. „Určuje její celkové uspořádání, mimo jiné říká, jak mají vypadat ulice a veřejná prostranství, kde budou parky nebo jak objemná a vysoká bude zástavba. Studie poslouží jako výchozí podklad města pro jednání s investory,“ nastínil už dříve Sedláček.

Zdroj: Youtube

Počítá se s dostavbou městské struktury od ulice Nové sady až po Dornych.