Řidiči si na dýchavičné autobusy, které podle nich v prudších stoupáních nepřekročí rychlost dvacet kilometrů za hodinu, stěžují na diskuzním fóru o dopravě forum.bmhd.cz. „Dělají to všechny kloubové autobusy Iveco Urbanway 18M. Do kopce jedou jak hlemýžď a převodovka stále řadí jedničku, dvojku, jedničku a zase dvojku,“ uvedl jeden z nich.

Vadí jim, že za nízkou rychlost v kopcovitých místech Brna sklízí posměch. „Přijde cestující a řekne: „Pane řidiči, nějak vám to nejede,“ nebo:„Je nás tu šest, ale asi to nahoru nevyjedeme,“ stěžoval si na internetu další z řidičů.

Závady kloubových autobusů:• Dopravní podnik města Brna začlenil do provozu od letošního prosince čtyřiačtyřicet kloubových autobusů typu Iveco Urbanway 18M.
• Řidiči si stěžují na nedostatečný výkon v kopcích.
• Spoje tam jedou rychlostí maximálně dvacet kilometrů za hodinu.
• Podle odborníka může být příčinou nedostatečný přenos síly na hydrodynamickém měniči. 


Několik diskutujících šoférů se na dopravním fóru shodlo, že se může jednat o potíž s automatickou převodovkou. „Takový problém u těchto autobusů potvrdit nemohu,“ reagovala mluvčí brněnského dopravního podniku Barbora Doležalová.

Majitel brněnského servisu ZP Automatic Zbyněk Prokop soudí, že se na kola autobusu patrně přes převodovku a další prvky nedostává dostatečný výkon. „Může jít o nedostatečný přenos síly na hydrodynamickém měniči,“ uvedl odborník na automatické převodovky.

Nedostatky, které se podle Doležalové na vozech objevily, řešil dopravce v záruční lhůtě. „Právě při provozu tyto vady odhalíme a necháme napravit dodavatelem,“ sdělila. Šlo například o seřízení dveří či vrzající plasty.

Dopravník podnik nakoupil kloubových autobusů poháněných stlačeným zemním plynem v tomto roce desítky. „Postupně nahrazují nejstarší vozy,“ prezentuje společnost na svých webových stránkách.

ZUZANA VRBECKÁ