Radní Slatiny po projednání poslali zásadní nesouhlasné stanovisko na krajský úřad. Záměr podle nich ještě zvýší dopravní zatížení hlavně v lokalitě Řípské, Tuřanky a okolí. „Jakákoliv doprava jede přes křižovatku Řípská-Tuřanka. Více už neunese,“ prohlásil Ides.

Postěžoval si, že už patnáct let čekají na přímé napojení z průmyslové zóny na dálnici D1. Podle posledních informací starosty Slatiny má vzniknout v roce 2024, ale stále tam není.

Letiště Brno - přílet letadla z Bergama v Itálii
Složitá situace na trhu pokračuje. Plus pro brněnské letiště? Víme, co pomáhá

Letiště Brno plánuje stavbu dvou nových manipulačních hal. Ve Slatině se bojí zhoršení dopravní situace.Letiště Brno plánuje stavbu dvou nových manipulačních hal. Ve Slatině se bojí zhoršení dopravní situace.Zdroj: Letiště Brno, dokument pro EIAPředstavitelé letiště chtějí vybudovat infrastrukturu pro obsloužení leteckých zásilek už nyní dopravovaných na letiště v Tuřanech nebo z něj, které musí být převáženy k roztřídění mimo areál letiště a pak až rozváženy koncovým příjemcům. „Z hlediska posuzování parametrů dopravní zátěže je důležité zdůraznit, že související pozemní i letecká doprava k transportu těchto zásilek už nyní v rozhodující míře existuje," sdělili zástupci letiště.

Výstavba manipulačních hal má tedy podle nich vést naopak k optimalizaci logistických procesů. „Letecké zásilky nebudou muset být převáženy k roztřídění mimo areál letiště," namítli zástupci letiště.

Manipulační haly na letišti v Tuřanech:
– dvě budovy na ploše do 36 tisíc metrů čtverečních.
– objekty s plochou střechou, v podzemí parkování pro auta.
důvod: budování infrastruktury pro obsloužení leteckých zásilek už nyní dopravovaných na letiště v Tuřanech a z něj, ovšem roztřiďovaných mimo areál letiště
pro koho: především firmy už nyní v okolí letiště působící

Záměrem se zabývali tento týden také brněnští radní. Náměstkovi primátorky Petru Hladíkovi například chybí údaje o předpokládaném dalším rozvoji letiště a o etapizaci plánovaných staveb, zejména vzhledem k dopravní infrastruktuře. I podle něj provoz manipulačních hal vyvolá významné dopravní zatížení v lokalitě. „Z tohoto důvodu je nezbytné vypracovat studii, která zahrne nejen dopravní zatížení vyvolané záměrem, ale také dalšími stavebními záměry, které budou využívat napojení na D1 křižovatkami Řípská-jih a Řípská-sever,“ nastínil.

Řešením může být podle Hladíka prodloužení slepé komunikace vedoucí k letišti, a to po severní okraj letiště k silnici mezi Tuřany a Slatinou. „Tedy výhledově mezi obchvatem Tuřan a Černovickou terasou. Nutné také bude napojení letištních ploch na D1, sjezd z D1 a obchvat Tuřan,“ upřesnil.

Brno 27.8.2020 - Zásilkovna a Coca-Cola HBC v nových skladech v komplexu u brněnského letiště
Nápoje a zásilky skladují v nových halách u brněnského letiště

Představitelé města považují za nutnost i posouzení akustické situace v lokalitě. S výstavbou podle Hladíka nesouhlasí ani v městské části Tuřany.

Podle zástupců letiště připravovaný záměr splňuje veškeré zákonné požadavky. „Obsahuje akustickou i dopravní studii a samozřejmě je v souladu s územním plánem. Předpokládáme, že se k němu městské části, město i kraj vyjádří stejně jako k daleko rozsáhlejším brněnským aktivitám naší konkurence,“ uvedli zástupci Letiště Brno v odpovědi pro Deník Rovnost.