Podle náměstka pro dopravu Matěje Hollana se se stavbou třídy počítá pro jím nepodporovanou variantu odsunutého nádraží. „Pokud chceme z centra vymýtit tranzitní dopravu, nelze vedle Koliště dělat další průtah,“ uvedl. Kritizuje také nutnost zbourat pro případnou stavbu třídy část domů v Traubově a Příční ulici.

Nesouhlasí s ním předseda spolku Brno+ Robert Kotzian. „Pro případný odsun nádraží není Nová městská třída nutností. Je to lež jako věž. Smysl třídy je ve zlepšení dopravy ve městě. Je pravda, že třída prochází zástavbou, ale většina majitelů bytů s tím počítá,“ vzkázal.

Tvrdí, že pokud Hollan takové řešení městské dopravy kritizuje, měl sám přijít s jiným nápadem.

Lepší řešení však podle architekta Jaroslava Dokoupila, jehož tým připravoval nový územní plán, není možné. „Projekt propojí takzvaný střední městský okruh. Dosud musí lidé pro stejnou trasu využívat Koliště, které je proto přetížené. Jinudy novou třídu vést nelze, brán í tomu průmyslové areály i bytová zástavba v Černých Polích,“ uvedl.

S projektem nesouhlasí ani starosta městské části Brno-střed Martin Landa. „Při jednání o změnách územního plánu jsme požadovali vyřazení Nové městské třídy,“ zmínil.

Na novém územním plánu však Dokoupilův tým pracovat nebude. Nahradí ho Kancelář architekta města Brna. „Pokud se Nová městská třída nepostaví, budou se muset chybějící dopravní kapacity přesunout do jiných ulic. Toto je problém nikoliv jen pro obě varianty nádraží, ale především pro dopravu, která nenavazuje na cestu vlakem,“ vysvětlila mluvčí kanceláře Jana Běhalová.