Nová brněnská čtvrť s bydlením pro deset až patnáct tisíc lidí. Protkaná kancelářskými budovami, parky a dalšími místy k trávení volného času. Kvůli novému vlakovému nádraží u řeky Svratky zároveň klíčový dopravní uzel ve městě. Ve čtvrť Trnitá se v budoucnu promění dosud nevyužité území jižně od centra města. Dopravní propojení s oblastí vylepší prodloužení Kalové ulice, které aktuálně připravují zástupci města.

Brněnští radní nedávno schválili memorandum o spolupráci mezi městem a společností Trikaya. Jejím cílem je právě Kalovou prodloužit a napojit ji na Komárovskou. „Do Kalové vjeli řidiči poprvé před pěti lety, vznikla kvůli uzavírce Dornychu. Do budoucna chceme zanádražní prostor mezi Komárovskou a Železniční zprůjezdnit, což přispěje k většímu komfortu pro řidiče, cestující městskou hromadnou dopravou i chodce. Vytvoří se tak základní předpoklady pro další rozvoj celé nové čtvrti Trnitá,“ uvedl náměstek brněnské primátorky Petr Hladík.

V bloku Železniční a Komárovské vlastní část pozemků město i Trikaya. „V memorandu se developer zavazuje bezúplatně zajistit projektovou dokumentaci pro vydání stavebního povolení k vytvoření veřejné dopravní a technické infrastruktury i dalších souvisejících staveb a zařízení,“ přiblížila Zuzana Gregorová z brněnského magistrátu.

close Spojnice u nového brněnského vlakového nádraží u řeky Svratky. info Zdroj: Deník / Oldřich Haluza zoom_in

V lokalitě plánuje firma Trikaya bytovou výstavbu. Právě prodloužení Kalové u ní zlepší dopravní propojení s Dornychem a Svatopetrskou. „Chceme tam vytvořit rezidenční projekt se zhruba sedmdesáti byty a dál spolupracovat na rozvoji zanádražního prostoru,“ řekl za společnost František Šudřich.

Doplnil, že stavět nezačnou do doby, než u nedaleké Svratky vzniknou protipovodňová opatření.

Memorandum mezi Brnem a Trikayou je součástí snah o proměnu oblasti, kde vyroste čtvrť Trnitá, a přiléhajících míst. Zástupcům města pomůže při návrhu uličního prostoru, využití území včetně dopravy a zpřístupnění pozemků zanádražního prostoru pro budoucí napojení na nové nádraží.

close Vizualizace brněnského hlavního vlakového nádraží. Ilustrační foto. info Zdroj: Magistrát města Brna zoom_in

V místě mezi Kalovou a budoucí novou spojnicí dělníci aktuálně staví parkoviště pro čtyřiatřicet míst. Hotoví s pracemi budou nejpozději na podzim. „Nedávno jsme vypsali výběrové řízení na rekonstrukci parku u Plotní ulice, který na podzim chceme začít dělat kompletně nový. Vzniknou tam chodníky navazující na nové tramvajové zastávky, křižovatky, silnice nebo přechody,“ popsal starosta Brna-jihu Josef Haluza.