Má výhrady hlavně k účelnosti otevřených přístřešků. „Čekám, co nového tu ještě přibude. Zatím mi zastávka přijde málo chráněná. Když například prší, nebo fouká silný vítr, nedá se tu dostatečně schovat. Pocítíte to, když je plná zastávka a čekáte na autobus delší dobu,“ řekla Špičková.
Přístřešky se výrazně liší od těch, které stojí na jiných zastávkách v Brně. Jsou jiné designově i tím, že nejsou ani z jedné strany kryté. „Všechny přístřešky na Mendlově náměstí jsou typologicky navržené a postavené jako součást projektu opravy náměstí. Na jejich podobě ani instalaci se nepodílíme," uvedla mluvčí brněnského dopravního podniku Hana Tomaštíková.
Představitelé města si za novými přístřešky na Mendlově náměstí stojí. „Zastávky plní svou funkci ve smyslu krátkodobé ochrany před nepřízní počasí, když člověk čeká jen několik minut na svůj spoj,“ komentoval brněnský radní pro územní plánování Petr Bořecký.
Chvilkové čekání
Mendlovo náměstí je jedním z důležitých uzlů pro hromadnou dopravu. Po rekonstrukci mají Brňané k dispozici opravené zastávky. Na trolejbus či autobus mohou počkat pod červenými přístřešky. „Na tu chviličku čekání, než autobus dorazí, úplně stačí. Navíc se mi líbí, že je prostor otevřený, vandalové ho alespoň nebudou ničit,“ pochvalovala si cestující Renata Tučková.
Tento názor rozvíjí i radní Bořecký. Hlavním cílem vybudování přístřešků bylo podle něj zajistit místo právě pro krátkodobé přečkání. „Nechtěli jsme vytvářet prostředí, které by lákalo k mnohahodinovým pobytům lidem, jejichž přítomnost by běžným cestujícím přístřešek znemožnila využít. Z našeho pohledu tak jde o nejlepší možný kompromis,“ vysvětlil Bořecký.
Na druhé straně náměstí na zastávce tramvajové linky 1 jsou zase totožné přístřešky v bílé barvě.
Terčem kritiky se staly i přístřešky na nově fungujícím terminálu Nemocnice Bohunice, kam od neděle nově jezdí tramvaje linky 8. Několik námitek k nim má třeba Brňan Dalibor Kutek. „V celém komplexu v Bohunicích se není kde schovat. Když tu ráno stojím, tak slyším, jak si okolo lidé stěžují, že tady vyfukuje a je jim zima,“ sdělil.
Podle mluvčí dopravního podniku Tomaštíkové je přístřešek instalovaný po celé dálce a šířce všech nástupišť a ochrana cestujících je největší, jaká v terminálu může být. „Vzhledem k tomu, že se interval mezi spoji na lince číslo 8 pohybuje mezi pěti až sedmi minutami, nepředpokládáme, že by se zde cestující zdržovali déle než pár minut a čelili tak nepříznivému počasí,“ namítla Tomaštíková.