Předchozí
1 z 4
Další

Skládání Draků pro Brno

Už pětadvacet tramvají Drak vzniklo v ústředních dílnách dopravního podniku v Medlánkách. Další mají za úkol zaměstnanci zkompletovat v příštím roce. Náklady na sestavení dalších čtyř Draků jsou 126 milionů korun. Původně jich bylo v plánu osm.

Podle smlouvy může dopravní podnik do roku 2024 pořídit komponenty pro sestavení až jednačtyřiceti tramvají. „Chtěl bych, abychom smlouvu do konce roku 2024 dodrželi. Dvanáct vozů se dá za rok poskládat. Je to pouze otázka peněz. Letos, myslím, zaměstnanci zvládli deset," zmínil generální ředitel dopravního podniku Miloš Havránek.

V ústředních dílnách brněnského dopravního podniku v Medlánkách skládají nové tramvaje Drak. Nyní číslo 21, 22 a 23.V ústředních dílnách brněnského dopravního podniku v Medlánkách skládají nové tramvaje Drak. Nyní číslo 21, 22 a 23.Zdroj: Deník/Michal Hrabal

Nové obousměrné tramvaje

První obousměrná tramvaj Škoda ForCity 45T brzy začne vozit cestující. Poprvé s nimi vyjede do brněnských ulic 11. prosince. Další čtyři obousměrné vozy nakoupí dopravní podnik v příštím roce. Do provozu se přidají do začátku jara. Cena za jeden kus je šedesát milionů korun. „Další tramvaje tohoto typu budeme pořizovat podle aktuálních peněžních možností," sdělil Havránek.

Smlouva umožňuje dopravnímu podniku do roku 2026 zakoupit celkem čtyřicet tramvají za 2,4 miliardy korun. „Rádi bychom dále investovali do vozového parku. Komfort cestujících je pro nás důležitý. Všechno je o penězích. Máme podaných několik žádostí na dotaci," řekl brněnský radní pro dopravu Petr Kratochvíl.

Podle Havránka dopravní podnik podal celkem tři žádosti o dotaci po třech stech milionech korun na patnáct tramvají. Nové vozy Škoda 45T částečně nahradí původní obousměrné tramvaje typu KT8D5.

První nová obousměrná tramvaj Škoda 45T musela absolvovat deset tisíc kilometrů bez cestujících. „Standardně projíždíme celou kolejovou síť. V noci jezdíme rychleji. V pracovní den, když jsou před námi i za námi jiné tramvaje, pomaleji,“ sdělil nedávno jeden z řidičů, který tuto tramvaj řídí, Zdeněk Jarolín.

Novou obousměrnou tramvaj Škoda 45T představil v úterý brněnský dopravní podnik. Cestující bude vozit k bohunickému kampusu.Novou obousměrnou tramvaj Škoda 45T představil v úterý brněnský dopravní podnik. Cestující bude vozit k bohunickému kampusu.Zdroj: Deník/Michal Hrabal

Nové parciální trolejbusy

Deset nových parciálních trolejbusů Škoda 32Tr dorazí do Brna ve druhém čtvrtletí příštího roku. Dopravní podnik za ně zaplatí 118 milionů korun. „Nové trolejbusy nahradí v provozu vozy typu 14Tr a 21Tr," informovala mluvčí dopravce Hana Tomaštíková.

Součástí dohody je opce na nákup dalších třiceti vozů. Celková hodnota zakázky pak dosáhne téměř půl miliardy korun. Po dodávce nových trolejbusů a vyřazení zbývajících trolejbusů typu 14Tr už budou všechny trolejbusy v Brně nízkopodlažní.

Trolejbus Škoda 32 Tr pro Brno. Foto: Škoda TransportationTrolejbus Škoda 32 Tr pro Brno. Foto: Škoda TransportationZdroj: Deník/Michal Hrabal

Mariovo poprvé v Brně

První trolejbus Mario sestrojovali letos pracovníci brněnského dopravního podniku ve vozovně v Komíně. Po dokončení čeká první vůz několik zkoušek a revizí všech systémů. Následně vyjede do zkušebního provozu bez cestujících, kdy musí odjezdit deset tisíc kilometrů. „V optimistickém výhledu by mohl svést první cestující na přelomu zimy a jara. Druhý vůz už tyto jízdy absolvovat nemusí. Bude čekat na zelenou pro první vozidlo a do provozu s cestujícími se vydají společně," podotkl Havránek.

Pro příští rok nakoupí dopravní podnik součástky na dalších deset trolejbusů typu Sor TNS 12. Cena za deset "skládaček" je osmdesát milionů korun. Brněnský dopravce může podle smlouvy sestrojit až čtyřicet takových trolejbusů. Díly může dokoupit za stejných podmínek do roku 2025. Zaplatí 7,4 milionu korun za kus.

První trolejbus Mario dokončují pracovníci brněnského dopravního podniku ve vozovně v Komíně.První trolejbus Mario dokončují pracovníci brněnského dopravního podniku ve vozovně v Komíně.Zdroj: Se souhlasem DPMB