Nové trolejbusy mají baterie pro samostatnou jízdu bez trolejí. Společnost jich postupně pořídí deset. „Jsou to první trolejbusy, které mají jako náhradní pohon baterie. Už máme koupené tři vozy, další čekáme do konce srpna,“ uvedl ředitel dopravního podniku Miloš Havránek.

Nové trolejbusy ujedou na baterii až několik desítek kilometrů.
Poruchy je nezastaví. Nové trolejbusy ujedou desítky kilometrů na baterii



Trolejbusy stály sto dvacet milionů. „Baterie se nabíjí při brzdění nebo z trolejí,“ uvedla mluvčí společnosti Barbora Doležalová.

Ve vozech je místo pro šestadvacet sedících cestujících a čtyřiapadesát míst na stání. Všechny trolejbusy jsou nízkopodlažní a klimatizované.

Kamenný vrch se do osmnácti let rozroste o stovky nových bytů pro více než dva tisíce lidí. První etapa má být dokončená už za pět let.
Nové byty pod Kamenným vrchem? Část místních volá po referendu

Řidiči měli na řízení vozů školení. „Můžeme stahovat troleje přímo z kabiny a nemusíme chodit ven,“ řekl řidič Pavel Ovečka.