Návštěvníci si díky modelu mohou udělat představu, jak bude nové nádraží vypadat. „Vaňkovka leží v těsné blízkosti současného hlavního nádraží. Lidé ji často procházejí při cestě k vlakovým spojům nebo si zde krátí čas při čekaní na ně. Je tedy symbolické, že si návštěvníci mohou model prohlédnout právě zde,“ sdělil ředitel brněnské Galerie Vaňkovka Tomáš Knop.

Návštěvníci mohli zažít rizikové situace, se kterými se můžou setkat za nepříznivých povětrnostních podmínek, jako je například smyk, aquaplaning, jízda na kluzkém povrchu, úhybný manévr či otočný trenažer.
VIDEO: Jak zvládnout auto ve smyku? Expert na okruhu v Brně ukazuje, jak na to

S pracemi na nádraží mají stavaři začít v roce 2028, dokončení je v plánu na rok 2035. Na maketě o dvanácti metrech čtverečních si mohou lidé pohlédnout nejen nádražní budovu, ale také podobu čtvrti Trnitá, která vznikne společně s novým železničním uzlem.

Návrh nizozemské architektonické kanceláře Benthem Crouwel Architects zvítězil před dvěma lety v mezinárodní soutěži o novou podobu nádraží. Podle webových stránek Kanceláře architekta města Brna vyroste na novém nádraží například čtrnáct kolejí s nástupní hranou, možností je ale i podzemní dráha, takzvaný severojižní kolejový diametr.

MOŽNÁ VÁS ZAUJME: V centru Brna se ukrývá secesní nádhera. Stačí jen zvednout hlavu

Zdroj: Deník/Robin Fajmon