Po skončení nedělního závodního programu světového šampionátu se mohou projít po cílové rovince Masarykova okruhu. „Pro skalní příznivce půjde o jednu z největších atrakcí víkendu," sdělil mluvčí Automotodromu Brno Jiří Smetana.

Na možnost vyzkoušet si asfaltový povrch dráhy se už těší například František Vašíček. „Rád se po trati projdu. Láká mě to," uvedl důchodce.

S dalšími zájemci se dostane na přibližně stometrový úsek dráhy u boxové zídky. Vstup bude zdarma pro všechny návštěvníky Grand Prix. Ochranka pustí zájemce po skončení odpoledního klání a slavnostního ceremoniálu třídy Moto3. „Nechtěli jsme, aby to dopadlo jako v Itálii, kde se na trať hned po závodě vyvalí dav lidí a týmy se před ním snaží zachránit svoje vybavení. Pokud náhodou dojde k ničení dráhy, zakročí ostraha, ale příliš s tím nepočítáme," vysvětlil Smetana.

Vedení Automotodromu Brno čerpalo pro novinku inspiraci z Apeninského poloostrova nebo z amerických klání. „Už dlouho jsme o jejím zavedení uvažovali, ale bránily tomu další odpolední závody i Dorna (promotérská společnost šampionátu – pozn. red.). Až letos se nám podařilo vše vyřídit," doplnil mluvčí.

Vstup fanoušků na dráhu přesto není ve světovém šampionátu běžná součást programu. Diváci letošní Velké ceny České republiky tak zažijí netradiční pocit. „Na závody chodím už před padesát let, ale že by někdy šlo něco podobného, to si nepamatuju," vzpomínal Vašíček.

Kromě „ochutnání" trati na cílové rovince se na ni návštěvníci podívají i z ptačí perspektivy. Za sto korun se mohou nechat vynést plošinou do víc než třicetimetrové výšky. „Z ní bude vidět celé závodiště," přiblížil marketingový ředitel okruhu Michal Klouda. Automotodrom se také zaměřil na zlepšení občerstvení. „Cateringová firma speciálně vybírala klobásy. Ve všech je víc než devadesát procent masa," dodal Smetana.

JAK NA TRAŤ

Jak se dostat při Velké ceně na dráhu Masarykova okruhu:

KDY: neděle, po skončení odpolední závodu a slavnostního ceremoniálu třídy Moto3 (cca 15.45 hodin)

KDE: cílová rovinka, vstup bude u podchodu pod tratí v úrovni tribuny T3