Delší přestávky zavedla škola proto, aby děti dostaly možnost osvěžit se mezi sezením a učením v lavicích. „Upravili jsme rozvrhy a první dvě hodiny mohou učitelé spojit do bloku.

Tím prodlouží následující přestávku. V každé třídě vychází třicetiminutová přestávka dvakrát až třikrát týdně,“ dodal ředitel Švihálek. Podle něj pohyb dětí na čerstvém vzduchu přispěje k výborným studijním výsledkům.

Žáci už s přestávkami venku počítají a k učebnicím přidávají do aktovek sportovní vybavení. „Nosím tenisové míčky nebo létající talíř a s klukama hrajeme,“ potvrdil jeden z žáků osmé třídy.

Přestávkám venku fandí i učitelka ze Základní školy v Bzenecké ulici Hana Málková. „Také dávám dětem prostor pro hraní venku už před koncem hodiny. Hlavně při prvouce, kdy chodíme ven,“ uvedla učitelka.