Věra Sychrová
3. 2. 2015
Brno-střed – Vystoupit z trolejbusu, rychle uběhnout sto metrů a naskočit do zavírajících se dveří tramvaje. Rutina, kterou denně při cestě do práce zažívá Monika Hájková. Přijede trolejbusem na Mendlovo náměstí a tam přestupuje na tramvaj číslo šest. Jenže vzdálenost mezi zastávkami je velká, a tak žena často přestup nestíhá. „Už mnohokrát se mi stalo, že jsem vystoupila z trolejbusu a než jsem stačila doběhnout na tramvaj, těsně mi ujela před nosem," řekla Brňanka. Vyřešit problémy s přestupováním na důležitém dopravním uzlu město dlouhodobě plánuje. V úterý k řešení udělali důležitý krok radní. Schválili změnu územního plánu, která umožní přestavbu Mendlova náměstí do přívětivější podoby.
Město počítá s jiným vedením kolejí i uspořádáním zastávek tak, aby se zkrátily vzdálenosti mezi nimi. Záměr prosazovala už minulá koalice a ta současná chce projekt dokončit. Podobu jednoho z největších přestupních uzlů v Brně zastupitelé prodiskutují s architekty, urbanisty i Brňany. „Připravíme sérii veřejných debat. První z nich mohou proběhnout už na jaře," uvedl náměstek primátora Martin Ander.
Cenu projektu město předběžně odhadlo na 144 milionů korun. Podle Andera na něj lze získat evropské dorace.
Změny se plánují i v opuštěném areálu bývalé Zbrojovky v Židenicích. V okolí má vyrůst nová městská čtvrť. „Nejpozději do tří let se o nové podobě rozhodne," nastínil náměstek Ander.