Tramvajové těleso stavbaři umístí pod most, kde po nové silnici pojedou auta směřující po trase mezi Husovickým tunelem a pokračováním velkého městského okruhu v Židenicích. Podle Brňana Tomáše Pavlíka může oddělení tramvají od rušného silničního provozu přispět k větší bezpečnosti v okolí zastávek tramvají na Tomkově náměstí. „Řada aut odbočuje po projetí křižovatky ve směru do Maloměřic doleva přes koleje do Cacovické ulice a dál nahoru na Lesnou, což se mi nezdá úplně bezpečné. Navíc při odbočení jim často musí dávat přednost auta jedoucí z opačného směru,“ uvedl muž.

Vizualizace - Velký městský okruh - Tomkovo náměstí.
Stavba VMO na Tomkově náměstí: zastávky šalin, trolejbusů přesunou pod nový most

Drobné zásahy na tramvajové trati budou stavbaři provádět od začátku prací na tamní části velkého městského okruhu. Začít mají v létě. „Hlavní práce, které tam dočasně přeruší provoz tramvají, plánujeme od poloviny příštího roku. Předpoklad termínů pro tramvajové výluky je období letních prázdnin,“ sdělila už dřív mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Lucie Trubelíková.

Tramvajová trať se dočká nových kolejí. Pod ní dělníci vymění například kanalizaci, vodovod, inženýrské sítě.

Jednatřicet nových autobusů vyjede v létě na jihomoravské silnice.
FOTO: Nové autobusy vyjedou v létě: postupně na jihu Moravy obnoví třetinu vozů

Jak už Deník Rovnost informoval dřív, pro letošní rok se cestující výluk souprav mířících po trati dál do Maloměřic a Obřan obávat nemusí. Představitelé dopravního podniku počítají s dlouhodobějšími omezeními tamního provozu na kolejích až v roce 2023.

Hlavní stavební povolení pro části velkého městského okruhu na Tomkově náměstí a v Rokytově ulici získali státní silničáři loni na podzim. „Stavbu už rozbíháme v přípravné fázi. Jedná se o přípravu území, a to demolice, kácení nebo vytyčování sítí," sdělila nedávno Trubelíková.