Značka zákaz odbočení vlevo nově upozorňuje řidiče jedoucí od viaduktu ve směru na Benešovu. Jejich jedinou možností je tedy odbočení doprava směrem k nádraží u Grandu. Řidiče jedoucí po Benešově ulici směrem na Nové sady však podle zjištění reportéra Rovnosti značky vedou do pasti.

Potvrdila se tak poznámka jednoho ze čtenářů Deníku na sociálních sítích. „Opravdu si myslím, že to dopravní značení vás přímo navádí do situace, ze které není úniku," napsal.

Opravy přednádraží v Brně skončily. Dopravní omezení zakazuje například i průjezd novou pěší zónou, ne všichni řidiči to ale dodržují.
VIDEO: Hotová oprava přednádraží v Brně. Řidiči ignorují zákazy, začnou kontroly

Z Benešovy totiž řidič nemůže autem odbočit před hotelem Grand doleva, jelikož tam mohou jen vozy městské hromadné dopravy, a doleva nemůže ani u obchodního centra Letmo. Tam je pro změnu značka s přikázaným směrem jízdy doprava. Výjimku mají v tomto případě opět jen vozy městské hromadné dopravy.

Prostor před hlavním nádražím v Brně. Kvůli nové pěší zóně se tam změnilo dopravní značení. Infografika.Kvůli pěší zóně se před nádražím změnilo značení. Pro zvětšení infografiku rozklikněte.Zdroj: Deník/Tomáš Marek

Pak už se ale před řidičem objeví hned značka odkazující na pěší zónu. Ta se sice nevztahuje na autobusy, dopravní obsluhu, integrovaný záchranný systém, městskou policii, Grandhotel a cyklisty, ale návštěvníci nebo řidiči, kteří se tady octnou poprvé, mají smůlu. Jedná se ale spíše o výjimečné případy.

Trable prožívá množství řidičů, kteří se aktuálně snaží projet přes hráz Brněnské přehrady. Až do pátku je totiž zcela uzavřená.
VIDEO: Zmatky na hrázi Brněnské přehrady. Podívejte se, jak to tam vypadalo

V opačném směru je situace jasnější. Řidiči jedoucí od Nových sadů mohou stále projíždět před nádražní budovou, ale nově zase mají omezené možnosti odbočení. „Auta, která jedou od Nových sadů, mohou zamířit pouze pod viadukt směrem na Křenovou. Nesmí odbočit doleva. Samozřejmě kromě dopravní obsluhy a hotelu Grand. Je to kritické místo, což jsme potřebovali eliminovat," řekl brněnský radní pro dopravu Petr Kratochvíl.

Kratochvíl si postěžoval, že někteří řidiči nová pravidla nedodržují. Všímají si toho i kolemjdoucí lidé. „Z něčeho, co se tvářilo jako pěší zóna, je normálně průjezdná cesta," poznamenal tento týden například Matěj Boček.

Součástí úprav přednádražního prostoru je také odstraňování zábradlí. Část komunikace se nově stane pěší zónou.
Velká změna v Brně: od šalin přímo na nádraží. Zábradlí je pryč, podívejte se

Dodržování pravidel provozu budou kontrolovat v oblasti před nádražím brněnští strážníci. „V současné době připravujeme přesný systém kontrol," sdělil mluvčí městské policie Jakub Ghanem.

Co je míněno spojením dopravní obsluha: Je-li na dodatkové tabulce použit text s výrazem „dopravní obsluha“, rozumí se tím vozidla zajišťující zásobování nebo lékařské, opravárenské, údržbářské, komunální a podobné služby, vozidla přepravující osobu těžce zdravotně postiženou, vozidla taxislužby a vozidla, jejichž řidiči, provozovatelé nebo přepravované osoby mají v místech za značkou bydliště, ubytování, sídlo nebo nemovitost.

Reportér Deníku Rovnost si v pátek dopoledne na místě ověřil, že řidiči jedoucí okolo nádražní budovy ve směru od Nových sadů skutečně mohou jet pouze směrem k viaduktu a projet pod ním ve směru na Křenovou. Odbočení doleva jim na konci ostrůvku před nádražní budovou zakazuje značka zákaz odbočení. Výjimku mají pouze autobusy, dopravní obsluha, integrovaný záchranný systém, městská policie, Grandhotel a cyklisté. Další zákaz odbočení vlevo platí mimo autobusy městské hromadné dopravy také před viaduktem Křenová.

Zdroj: Deník/Michal Hrabal

Rekonstrukce začala před brněnským hlavním nádražím v březnu. Město za ni zaplatilo jedenáct a půl milionu korun. Jejím cílem byl především úbytek aut a zvýšení bezpečnosti chodců. „Cílem bylo omezit průjezd vozidel a zkomfortnit pohyb pěších, přičemž jsme chtěli zajistit míru bezpečnosti, na kterou apeloval Drážní úřad," potvrdil Kratochvíl.