V únoru si vyžádalo ministerstvo dopravy doplnění studie o pohled na přestupní vazby u nádraží. Nyní přidal svůj požadavek Výbor studie proveditelnosti, který na její pořízení dohlíží. „Požádal o zhodnocení přestupních vazeb na autobusy ve vybraných vlakových stanicích v kraji. Je potřeba spočítat časové a ekonomické úspory pro varianty nádraží v Brně," vysvětlila mluvčí Správy železniční dopravní cesty Kateřina Šubová.

Ilustrační foto.
Studie o poloze vlakového nádraží v Brně se zpozdí o dva měsíce. Kvůli přestupům

Kvůli novým materiálům pro studii se nejen odloží datum jejího dokončení, ale zároveň podle Šubové také pravděpodobně stoupne pořizovací cena. „Bližší informace mohu poskytnout, až budou uzavřené smlouvy na dodatky," přislíbila.

Počítat, jak se různé polohy nádraží vyplatí z pohledu přestupů na autobusy, bude patrně krajský koordinátor dopravy Kordis. „O tomto úkolu víme, protože se správou železnic úzce spolupracujeme. Protože jsem ale i já členem Výboru studie proveditelnosti, nemůžu její pořizování komentovat," vzkázal ředitel organizace Jiří Horský.

Platnost jízdních řádů je sice jen jeden rok, Kordis ale má při zpracovávání zhodnocení vycházet z takzvaných dlouhodobých grafikonů. Ty jsou podle ředitele Horského běžnou součástí při pořizování studií proveditelnosti.

Již téměř před sto lety Brňany od hlavního vlakového nádraží vozily tramvaje. Nádražní ulice se ale tenkrát jmenovala Nádražní náměstí. Na fotografii je pohled z ulice Bašty pořízený kolem roku 1920.
V centru, nebo mimo něj? Polohu brněnského nádraží řešili už v roce 1927