Tuřanský obchvat má být dvouproudou obousměrnou silnicí. „V křížení Sokolnické, Pratecké a Hanácké ulice je silnice rozšířená o odbočovací pruhy. Snažíme se snížit počet kolizních míst,“ uvedl radní Petr Kratochvíl.

Za téměř osm tisíc metrů čtverečních pozemků má město zaplatit 15,6 milionu korun. Pozemky nutné pro stavbu obchvatu pak od města vykoupí kraj. „Jsme připraveni uvolnit pro tyto účely letos až třicet milionů korun,“ sdělil náměstek hejtmana Roman Hanák.

Plánovaná trasa obchvatu brněnských Tuřan.Zdroj: Jihomoravský kraj

Ilustrační foto.
Koronavirus na jižní Moravě: V Brně stoupl počet nakažených o šest

Nejproblematičtější částí obchvatu je ta, která má vést asi metr a půl pod úrovní země. „Zahloubená část v ochranném pásmu tuřanského letiště je problematická jak z hlediska projektové přípravy, tak i samotného technického provedení," zmínil Hanák.

Datum zahájení stavby nechtějí zástupci kraje předjímat. Územní rozhodnutí je platné od roku 2008.

Ilustrační foto
Zapáchá, nepojede. Cestující po dvaceti letech čekají změny v přepravním řádu