Přejít silnici či hladce projet Žebětínem je pro místní kvůli hustému provozu často těžké. Pomoct jim má plánovaný obchvat vedoucí od Kohoutovické k Chrpové ulici. Před nedávnem začala práce na projektu stavby. Začít stavět můžou dělníci za dva roky.

O obchvat za celkem dvaaosmdesát milionů korun usilují zastupitelé městské části dlouhodobě. „Byl podmínkou stavby sídliště Kamechy. To je nyní téměř postavené a veškerá doprava stále jezdí přes Žebětín,“ popsal tamní starosta Vít Beran.

V současné době je podle něj vykoupena většina pozemků pro plánovanou stavbu. Zbývají pouze ty potřebné pro dvoumetrové ochranné pásmo okolo stavby. „V nejbližších týdnech pozveme jejich majitele k diskuzi,“ zmínil náměstek brněnského primátora Richard Mrázek.

Obchodní pasáž na brněnském Zelném trhu.
Směna domů za pozemky: v kavárně se jí obávají, prodejci v tržnici jsou klidní



S podobnými problémy v dopravě se potýkají lidé také v brněnských Tuřanech. I jim má ulehčit obchvat. Začátkem ledna převzali zastupitelé městské části hydrogeologické posudky pro jeho stavbu. „Klíčová schůzka bude koncem ledna. Pomalu se tedy k stavbě blížíme, více informací ale zatím nemám,“ uvedl tuřanský starosta Radomír Vondra.

Městská část podle něj obchvat nutně potřebuje. „Dopravní zátěž je tu obrovská, křižovatkou před kostelem se někdy vůbec nedá projet,“ dodal.

Stavbu za téměř tři sta milionů korun projednají zástupci kraje s brněnským primátorem příští týden. „Budeme řešit také třeba aby obchvat nezasahoval do ochranných pásem letiště,“ nastínil krajský náměstek pro dopravu Roman Hanák.

Plánované obchvaty v MČ Brna.Zdroj: DENÍK

Zvětšit kruhový objezd u Bedřichovické ulice a přistavět obchvat odvádějící většinu dopravy z centra městské části chtějí dlouhodobě i ve Slatině. Většina pozemků však nepatří městu. „V dubnu jsme podepsali memorandum se Šlapanicemi, městem Brnem a krajem. Záleží teď hlavně na tom, jak se povedou jednání řpedstavitelům Šlapanic,“ vysvětlil slatinský starosta Jiří Ides.

Majitelé pozemky na území Šlapanic na Brněnsku podle starostky Michaely Trněné už několik let odmítají prodat. „Podporujeme stavbu obchvatu dlouhodobě a děláme řadu kroků pro jeho uskutečnění. Majitelé pozemků jsou ale proti,“ popsala situaci Trněná.

Ilustrační foto
Brňané znovu rozhodnou o projektech z městské kasy



O obchvatu v ceně přes třiapadesát milionů korun v současné době jednají krajští i městští zastupitelé. „Pracujeme na aktualizaci dokumentace pro územní rozhodnutí,“ sdělil Hanák. Stavbu můžou dělníci zahájit nejdříve v roce 2022.

Přes deset let řeší zástupci magistrátu obchvat městské části Maloměřice a Obřany Stále však není jasné, jak bude stavba vypadat. „Zvažujeme celkem tři varianty včetně tunelové, žádná z nich však zatím není zanesená v územním plánu,“ konstatoval Hanák.

V minulosti řešili brněnští radní také obchvaty městských částí Bosonohy či Kníničky. Podrobnosti k nim zatím projednávají.