Současný stav vnitrobloku totiž není ideální. „Je to katastrofa. Padesát let s tím nikdo nic nedělal, silnice jsou rozbité a jen se každoročně lepí ty největší díry. Rezidenti parkují v podstatě nelegálně na trávě. My tyto plochy nahradíme travnatými dlaždicemi pro auta," uvedl dosluhující starosta Žabovřesk Pavel Tyralík.

Pro projekt již město vydalo územní rozhodnutí. „Nyní shromažďujeme podklady pro žádost o stavební povolení. V návrhu rozpočtu města na příští rok je osmnáct milionů korun, celou rekonstukci pak odhadujeme na pětadvacet milionů," sdělil místostarosta Žabovřesk Filip Leder. Ten je zároveň místopředseda představenstva Brněnských komunikací, které se obnovou místa zabývají.

Poprvé by se mohlo kopnout do země po Novém roce. „Odhady zatím nemáme, ovšem rádi bychom začali teď na jaře a alespoň polovinu za rok 2019 zvládli. Nechceme rozkopat celou plochu naráz a tím zabrat všechna parkovací místa. Raději opravy rozdělíme do čtyř etap. Domnívám se, že rekonstrukce zabere dva roky" přiblížil Leder.

Zastupitelé akci připravovali několik let. „Jednání byla velmi dlouhá a obtížná. Vnitroblok totiž patří do území významné zeleně, která se nesmí zmenšovat. Nakonec ji omezíme v řádu čtverečních metrů. Pokácíme jen dva stromy, které by navíc do pěti let uhynuly," sdělil Tyralík.

Kromě parkovacích míst vzniknou ve vnitrobloku také odpočinková místa a hřiště. O udržení zeleně se naopak snažil Odbor životního prostředí. „Vyjednávali jsme o zachování zeleně, městské zastupitelstvo ale projektu odsouhlasilo výjimku. V dané situaci jsme dosáhli asi nejlepšího výsledku. Není v naší kompetenci o tom rozhodovat," odvětil vedoucí odboru Martin Vaněček. 

JAROSLAV GALBA