Úvrať kritizuje třeba spolek Brno+. „Bude vyžadovat, aby do kampusu zajížděly pouze vozy s oboustranným řízením,“ komentoval předseda hnutí a bohunický opoziční zastupitel Robert Kotzian.

Ve druhé etapě stavby plán stále počítá se stavbou smyčky. Za ukončení trati tradiční smyčkou se na zasedání už postavili i bohuničtí zastupitelé.

Podle Kotziana může úvrať komplikovat dopravu i v budoucnu. „Limitující je i při přelinkování hromadné dopravy po vzniku nového nádraží,“ dodal.

Nákup obousměrných tramvají se může dopravnímu podniku prodražit. „Jeden takový vůz stojí asi šedesát milionů korun. Kapacitně odpovídající jednosměrná tramvaj stojí asi o deset až patnáct milionů méně,“ uvedla mluvčí společnosti Hana Tomaštíková.

Zbrojovka Brno v červeném proti Třinci
Baráž dosažena. Zbrojovka vyřídila Třinec a porve se o postup

Podle ní pořizování nových tramvají stavba tratě s úvratí neovlivní. „V současné době se provozované obousměrné tramvaje blíží do stavu, kdy bude nutná jejich generální oprava nebo postupná výměna za nové. Nyní je využíváme jak na lince číslo 8, tak při podobných výlukách jako byla například v Údolní ulici,“ dodala.

Kdo případně do Brna nové obousměrnné tramvaje dodá zatím není jasné. Jejich český výrobce, společnost Škoda Transportation, v pátek podobnou možnost nekomentoval.

Nyní vlastní brněnský dopravní podnik osmatřicet obousměrných tramvají typu KT8. „K dispozici je jich dostatečné množství. Jakákoliv panika je proto zbytečná,“ komentoval náměstek pro dopravu Robert Kerndl.