Kvůli obavám z parkujících aut dojíždějících řidičů se chystá rezidentní parkování zavést třeba i Královo Pole. „Už v současné době bojujeme s auty studentů i lidí, kteří do města dojíždí za prací a svá auta odstaví v naší městské části. Bojíme se ještě většího přílivu takto odstavených vozidel, proto se chceme do rezidentního parkování zapojit hned po Brně-středu. Musíme chránit lidi, kteří zde žijí,“ uvedla královopolská starostka Karin Karasová.

Ilustrační foto.
Rezidentní parkování? Za oprávnění Brňané zaplatí i desítky tisíc korun

Rezidentní parkování vážně zvažuje také Starý Lískovec, a to proto, že se na to chystají městské části v jeho okolí. „Nezbude nám jiné řešení. O rezidentním parkování máme vlastní představu. Chci, aby systém platil pouze přes noc a přes den nikoho neomezoval. Vyřešili bychom tak krizové časy pro parkování od šesti hodin večer do osmi hodin ráno,“ popsal tamní starosta Vladan Krásný.

Ilustrační foto.
Rezidentní parkování? Zatím jsou jasné jednosměrky v historickém jádru



S městskými částmi Mrázek o plánovaném rozšiřování systému jedná. „Diskuze jsou velmi věcné. K problému přelivu řidičů do částí, kde zatím rezidentní parkování není, ví a proto také chtějí systém zavádět,“ potvrdil.

V novém systému stání může mít každý dospělý člen domácnosti vlastní parkovací oprávnění. Za první kartu zaplatí od tří do devíti set korun. „Jsem přesvědčený, že první parkovací karta by měla být zdarma, nebo za zcela minimální cenu. I třísetkorunový poplatek se mi zdá vysoký,“ zhodnotil starosta Starého Lískovce Krásný.

Ilustrační foto.
Éra rezidentního parkování: pomoci mají nové domy pro auta a stání



Změny v parkovacím systému se nelíbí ani řečkovickému starostovi Marku Viskotovi. „Nebojím se to nazvat odsouváním problému na okraj a řešení problému Brna-středu na úkor jiných městských částí,“ uvedl.

Navzdory obavám z masivního přílivu řidičů, kteří v centru Brna už nezaparkují, se do projektu rezidentního parkování odmítají zapojit Medlánky. „Přílivu řidičů se bojíme. Jsem ale nepřítel rezidentního parkování. Bez projednání s lidmi, kteří u nás žijí, nic podobného rozhodně zavádět nebudeme. Považuji to za tahání peněz z kapes lidí a nerozumím tomu, proč zavádíme systém v této podobě. Budeme cizinci ve svém vlastním městě,“ postěžoval si medlánecký starosta Michal Marek.

Vizualizace velkého městského okruhu v Brně - etapa Žabovřeská. Ilustrační foto.
Definitivně potvrzeno. Stavba VMO v Žabovřeské ulici začne v polovině prázdnin



Situaci by pomohla vyřešit záchytná parkoviště. Ne všude je však možné čekat na jejich výstavbu. „Kvůli pudu sebezáchovy budeme muset nejprve zavést rezidentní parkování, abychom obyvatelům pomohli,“ zmínila Karasová.

Podle řečkovického starosty Viskota je podobná posloupnost výstavby a zavádění nesmyslná. „Nechápu, proč město nejprve plánuje zavést omezení a teprve možná někdy v budoucnu chce budovat záchytná parkoviště,“ upozornil.

Ilustrační foto.
Hlavní vlakové nádraží? U řeky, rozhodlo ministerstvo. Chybí jen souhlas vlády



Záchytná parkoviště podle náměstka Mrázka řidiči více využijí právě až se zavedením nového systému parkování. „Počítáme proto s výstavbou dalších parkovišť se zaváděním rezidentního parkování v dalších městských částech,“ sdělil. Vyrůst by měla postupně asi do tří let.

Současně plánuje město stavbu parkovacích domů. První z nich začnou dělníci budovat ještě letos v Líšni.

Vizualizace velkého městského okruhu v Brně - etapa Žabovřeská. Ilustrační foto.
Brněnští radní schválili firmy, které postaví Žabovřeskou. Začnou v létě