Spojení tady bylo už v roce 1905, kdy po kolejích jezdily parní lokomotivy. Po elektrifikaci ve čtyřicátých letech na ni město nasadilo i tramvaje. „Ty ale pak v šedesátých letech Brno zrušilo. Kvůli nízké ceně nafty se totiž víc vyplatila doprava autobusy,“ podotkl Miloš Tlaskal z Technického muzea, kterému teď trať patří.
Nepřehlédněte:
Bytová družstva se ocitla v pasti. Neplatiče již nemohou vyhoditOBRAZEM: Historická trať ze Stránské skály do Líšně
Brno - Kolejová trať mezi Stránskou skálou a Líšní by mohla opět ožít. Brněnští radní totiž plánují koleje opravit a využít je na tramvajovou linku, která má navázat na trať současné desítky.
Kliknutím zvětšíte
Ožije historická trať ze Stránské skály do Líšně?
|
Foto: DENÍK/Attila Racek