Vážení čtenáři, hlasujte v pravidelné anketě v pravém sloupci. Konečné výsledky ankety, která skončí v pátek ve 20:00, najdete v sobotním vydání jihomoravských deníků Rovnost.

Oznámilo to včera vedení nízkonákladového přepravce Wizz Air a který bude linku provozovat. „Letadla budou létat od 16. prosince vždy v pondělí a v pátek dopoledne. Obě strany se shodly, že tyto termíny jsou nejvýhodnější,“ uvedl výkonný viceprezident Wizz Airu John Stephenson.

Spojení mezi městy si podle něj firma vybrala kvůli nízkým letištním poplatkům a efektivní letištní infrastruktuře u obou letišť. „Brno navíc nabízí velké příležitosti pro obchod. Předpokládáme tedy, že kromě turistů lety hojně využijí také business mani,“ dodal Stephenson.

Předseda představenstva letiště v brněnských Tuřanech Jiří Filip se domnívá, že Eindhoven je ideálním místem pro zavedení linky. „Je to aglomerace s velkým osídlením, takže spojit ho s Brnem je strategické,“ usoudil Filip.

Souhlasí s ním také šéf jihomoravského úřadu práce Jan Marek. Spojení podle něj do Brna přiláká další investory. „ Čím více přímých linek do Brna nebo na jižní Moravu bude, tím bude tato lokalita pro investory výhodnější. V Nizozemí navíc sídlí mnoho nadnárodních firem, takže tento spoj bude podstatný nejen pro nizozemské, ale i pro další investory ze západní Evropy,“ vysvětlil Marek. Předpokládá také, že linku více než rekreanti využijí právě businessmani. „Díky novému spojení tak poroste zájem nejen o Brno, ale i o celý Jihomoravský kraj, který je už nyní pro západní investory poměrně atraktivní,“ dodal Marek.

Nejlevnější letenku koupí lidé už nyní za 431 korun. Odbavit se můžou zdarma po internetu. Pokud se nechají odbavit na místě a k příručnímu zavazadlu si vezmou další, za letenku zaplatí asi dvojnásobek.

Linka do Eindhovenu je už třetí linkou, kterou Wizz Air z Brna vypraví. „Od loňského prosince létají naše letadla čtyřikrát týdně do Londýna a od letošního března dvakrát týdně do Říma,“ vypočítal Stephenson.

Dodal, že Wizz Air používá výhradně letadla typu Airbus A320. „Jsou to nová letadla, stará maximálně tři roky. V letadle je sto osmdesát sedadel, což je optimum,“ uvedl Stephenson.

Kromě Londýna a Říma z Tuřan od letoška také létají nové spoje do Moskvy a Petrohradu. Na rozdíl od loňska se ale letos nebude létat do Zadaru. „V současné době hledáme dopravce, který by tuto linku obnovil. Doufáme, že ho seženeme do příštího léta,“ informoval Filip

ANNA FAJKUSOVÁ