Nová dlažba na místě dříve rozbitého povrchu umožní vsakování dešťové vody. „Nebylo díky tomu potřeba dělat nákladnou dešťovou kanalizaci nebo dokonce retenční nádrže. Voda, která se nevsákne tam, steče do zelených ploch,“ informoval židenický místostarosta Petr Kunc.

U nádražní budovy řidiči nově zaparkují na sedmi parkovacích místech typu Kiss and Ride, které poslouží ke krátkodobému stání. Za objektem dělníci vydláždili plochu s přibližně pětadvaceti místy pro stání aut. „Opravy mají zvýšit bezpečnost i atraktivitu používání nádraží,“ zmínil Kunc.

Podle Brňana Martina Přeučila byly opravy v okolí stanice už nutné. „Souhlasím hlavně se vznikem nové rovné plochy za nádraží budovou. Cestující ji určitě uvítají,“ poznamenal.

Brněnské teplárny ještě na místě v dubnu vymění parovod za horkovod. Tyto úpravy se ale podle Kunce už nedotknou nově opravených ploch v přednádražním okolí. Navíc při výměně by měli dělníci upravit zbývající okrajový prostor okolí nádraží.

Za rekonstrukci cesty a okolí vlakové stanice zaplatí radnice přibližně dva a půl milionů korun. Částkou okolo tři čtvrtě milionu korun přispěje na opravy také Správa železnic, protože tam vlastní některé pozemky. Dělníci v místě pracují od poloviny prosince.