Do premiérového ročníku soutěže se přihlásilo šestapadesát žáků, kteří měli za úkol postavit libovolný model domu, mostu nebo jiné stavby, případně namalovat stavařský výkres či plakát. Vedení školy ve středu vyhlásilo tři žáky s nejlepšími projekty. Kromě nich ocenilo také dvanáct dalších žáků.

Mezi nejlepšími skončil hned se dvěma výtvory, zábavním parkem a chalupou, žák deváté třídy základní školy na brněnském náměstí Míru Tomáš Kouřil. „Kuličkovou dráhu jsem vytvořil za třináct dní a chalupu asi za měsíc. U ní jsem se inspiroval starými chalupami," zmínil.

Vedení školy chtělo soutěží probudit zájem mladých lidí o technické obory a hlavně o stavařinu. „Byli jsme překvapeni, že mladé lidi stačí pouze nakopnout a namotivovat. Potěšilo nás množství projektů, se kterými se žáci do soutěže zapojili, a také jejich architektonická i funkční kvalita," uvedl ředitel školy Jan Hobža.

Brněnští archeologové a muzeologové z Masarykovy univerzity bádají v nových laboratořích. K dispozici mají moderní technologie, například 3D tisk. Na nové pracoviště se přestěhovaly i unikátní sbírky.
Virtuální realita, 3D tiskárny. Archeologové z Brna bádají v nových laboratořích