V budoucnu tam kromě klidnější dopravy výrazně přibude zeleň. „Měla by zde vyrůst v několika řadách alej a vzniknout skutečný bulvár podobný těm, které jsou třeba ve Vídni. Ty netvoří jen volné plochy a parky, ale i domy. Rozhodně by tam neměly být nádražní sklady,“ zhodnotil plány brněnský architekt Petr Hrůša.

Podle brněnského magistrátu se přestavba ulice posune dál po rozhodnutí úředníků. „Projektová dokumentace pro územní rozhodnutí je před dokončením. Poté začneme připravovat dokumentaci pro stavební povolení,“ přiblížil mluvčí magistrátu Filip Poňuchálek.

Co se v Benešově ulici chystá
• Z hlučné ulice se má stát klidnější místo se zelení.
• Podle architekta Petra Hrůši tam můžou vzniknout také moderní domy, které by mohly nahradit nádražní sklady.
• Stavba nyní závisí na získání územního a poté stavebního povolení.
• Minulou koalicí plánovaný zákaz odbočení na Benešovu ulici ve směru od hlavního brněnského nádraží, nynější radní zatím zavádět nechtějí.

Na přípravě plánované přeměny ulice spolupracují i zástupci Brno-středu. „Podíleli jsme se na přípravě podkladů. Nyní už je vše v režii města,“ řekla mluvčí městské části Kateřina Dobešová.

Podle architekta Hrůši by se stejně jako Benešova ulice mohly změnit i další části města. „Už když mizely hradby v devatenáctém století, tak je zástupci města měli nahradit promenádami. Na jejich místech mají vznikat bulváry s kavárnami, kde se bude pohybovat větší množství lidí. Právě tak se má proměnit Benešova ulice, ale do podoby jednadvacátého století, nikoliv devatenáctého,“ popsal.

Se změnou v dopravě tam souvisí i plánovaný zákaz odbočení na Benešovu ulici ze směru od brněnského hlavního nádraží. Počítala s ním bývalá koalice. V blízké době však řidičům podobné omezení nehrozí. „U lidí plán vzbudil poměrně velkou vášeň, vznikla proti němu dokonce i petice. Zákaz odbočení zatím zavádět neplánujeme, momentálně leží na odboru dopravy,“ popsal náměstek brněnské primátorky pro dopravu Robert Kerndl.