Součástí jsou stálé expozice představující design ze všech úhlů, návštěvníci se ale pokochají také sezónními výstavami.

„Uvědomili jsme si, že u nás vlastně neexistuje instituce, která by se plně věnovala designérům. Cílem je změnit vnímání umění ve společnosti, usilujeme o jakousi vizuální gramotnost,“ vysvětlil ředitel Moravské galerie Jan Press.

Aby do netradičního muzea nalákali první návštěvníky, uspořádali zástupci Moravské galerie čtyřdenní zahajovací program. Vernisáže a komentované prohlídky si tak lidé vychutnají celý víkend, vstupné začíná na padesáti korunách. Rekonstrukce Uměleckoprůmyslového muzea vyšla na 211 milionů korun. „Rádi bychom, aby dospělí lidé dokázali rozlišit mezi potřebným a nepotřebným, stejně jako kvalitním a nekvalitním,“ doplnil Press.

Novou informační kampaň Zpátky do života, která vyvrací dezinformace o vakcínách, podporuje i brněnská primátorka Markéta Vaňková. Za kampaní stojí provozovatelé Očkovacího centra Bohéma.
Brněnské centrum Bohéma: Očkování má smysl. Nová kampaň vyvrací dezinformace

Stěžejním bodem je zejména stálá výstava designérky Lucie Koldové s názvem Lightness. „Jedná se zřejmě o instalačně nejsložitější expozici, na jaké jsem se dosud podílela. Koncept je ale celistvý, nezahrnuje pouze vzhled, ale také původní myšlenku,“ zhodnotila výstavu její kurátorka Michaela Kádnerová.

Architektonická koncepce je právě dílem Lucie Koldové a vychází ze zákonitostí, které přináší komplikovaný prostor muzejního světlíku. „Definují jej výrazné prvky, tedy lávky přepažující zastřešenou dvoranu. Výstava tak může probíhat hned ve dvou patrech současně,“ vypíchla designérka Koldová.

Čtyři průmyslové revoluce přiblíží pomocí produktů, jež vznikly na jihu Moravy, expozice Jeskyně: Panorama designu. Svými uměleckými kousky doplní muzeum i známý architekt Jiří Pelcl. Podívat se přijde také Brňanka Zuzana Králová. „Dlouho se zajímám o módu, proto vyberu hlavně ty výstavy, které se tímto směrem aspoň trochu ubírají,“ zamyslela se mladá žena.