Jak Brněnský deník Rovnost jako první upozornil, řidiče jedoucí po Benešově ulici směrem na Nové sady značky navedou přímo na pěší zónu. „Opravdu si myslím, že to dopravní značení vás přímo navádí do situace, ze které není úniku," napsal na sociální sítě jeden ze čtenářů Deníku.
Z Benešovy nelze odbočit před hotelem Grand doleva, jelikož tam může jen hromadná doprava, a doleva řidič nemůže ani u obchodního centra Letmo. Tam je pro změnu značka s přikázaným směrem jízdy doprava. Výjimku má opět jen hromadná doprava.
Pak už se ale před řidičem objeví hned značka odkazující na pěší zónu. Ta se sice nevztahuje na autobusy, dopravní obsluhu, sanitky či hasiče, městskou policii, Grandhotel a cyklisty, ale ostatní mají smůlu.

Deník požádal o vyjádření brněnský magistrát. „Zde je nutné vnímat širší kontext dopravního značení v oblasti. Ve směru z Benešovy ulice by se už neměla nacházet jiná auta, než uvedená na dopravní značce Pěší zóny. Tedy ta, která tam mohou vjet – například návštěvníci Grandhotelu. Tyto vozy dle dopravního značení mohou vjet do pěší zóny, a řidiči se tak nedopouštějí přestupku," sdělila Anna Dudková z tiskového oddělení brněnského magistrátu.
Všichni ostatní mohou podle ní Benešovou projet pouze ve směru na Malinovského náměstí a nikoli v opačném směru. „Takže je značení nijak nenutí porušovat předpisy. Například při výjezdu z placeného parkoviště u autobusového nádraží jsou rovněž přikázaným směrem jízdy vedeni směrem na Malinovského náměstí," zmínila Dudková.

Kromě návštěvníků Grandhotelu však mohou parkovat v Benešově ulici i další řidiči. V místě jsou totiž parkovací plochy rezidentního parkování zóny B.
„Pokud řidič zaparkuje v Benešově a není ubytovaný v hotelu, měl by správně rovněž vyjet tak, aby pokračoval směrem na Malinovského náměstí. Nicméně není možné mít u každého parkovacího stání dopravní značku, která přikazuje směr jízdy. V případě, že řidič vyjede na opačnou stranu, dozví se o pěší zóně až ze značení před jejím začátkem. Je pak na individuálním posouzení strážníků, kdo je z jejich hlediska dopravní obsluha (která může do pěší zóny) a kdo nikoli," vysvětlovala Dudková.
Podle ní jde o specifickou problematiku, která se týká omezeného počtu řidičů. „Aktuálně je nové dopravní řešení v přednádražním prostoru v pilotním provozu, který budeme monitorovat a následně vyhodnocovat. Je tak tedy možné, že výsledkem budou nějaké dílčí změny dopravního značení, pokud se ukáže, že jsou potřebné. V tuto chvíli je na jednoznačné vyjádření, zda změny budou, či nikoli, ještě příliš brzy," reagovala Dudková.

Řidiči mířící okolo nádražní budovy ve směru od Nových sadů mohou jet pouze směrem k viaduktu a projet pod ním ve směru na Křenovou. Odbočení doleva jim na konci ostrůvku před nádražní budovou zakazuje značka. Výjimku mají pouze autobusy, dopravní obsluha, integrovaný záchranný systém, městská policie, Grandhotel a cyklisté. Další zákaz odbočení vlevo platí mimo autobusy městské hromadné dopravy také před viaduktem Křenová.
Značka zákaz odbočení vlevo nově upozorňuje také řidiče jedoucí od viaduktu ve směru na Benešovu. Jejich jedinou možností je tedy odbočení doprava směrem k nádraží u Grandu.
Rekonstrukce přednádraží začala před brněnským hlavním nádražím v březnu. Město za ni zaplatilo jedenáct a půl milionu korun. Jejím cílem byl především úbytek aut a zvýšení bezpečnosti chodců.