Zřízení pruhů nemusí předcházet žádné stavební úpravy. Silničáři je pouze nakreslí na stávající silnici a změní dopravní značení. „Vozovka je v ulicích dostatečně široká a je možné ji zúžit,“ vysvětlil důvod starosta městské části Tomáš Kratochvíl.

Dodal, že si uvědomuje, že cyklistům by více než pruhy pomohly opravdové cyklostezky ležící mimo silnici. „Pro ně ale bohužel v Bystrci nemáme dostatek místa,“ uznal.

Architekti brněnského studia Kogaa v posledních letech proměnili například objekt bývalé palírny v Pekařské ulici. Po jejich zásahu v původně zchátralé budově vznikl třeba coworkingový prostor.
Ruině školy vdechnou nový život. Tým architektů mění nevyužívané prostory

Se zúžením prostoru pro auta nejsou spokojeni někteří řidiči. Dvojice ulic totiž patří mezi dopravně nejvytíženější v Bystrci. „Cyklisté žádné pruhy nepotřebují, mohou jezdit jinudy po stejně dlouhé trase a téměř bez aut,“ myslí si například Jitka Musilová.