Stejně jako Helena Rosická si tři týdny otevřené Dobrovského tunely pochvalují také další brněnští řidiči. Mají proč. V pátek odpoledne většina lidí počítá s tím, že část volna stráví v kolonách. Svitavská radiála je ale o půl páté odpoledne téměř prázdná. V tunelu směrem do Žabovřesk jede současně sotva deset aut. Přesto dodržují rychlost. Nemusejí totiž dohánět zdržení.

U výjezdu v sídlišti začíná provoz houstnout. „Na hluk z tunelů si stěžovat nemůžu. Tlumí ho stěna, stejně jako zakrývá výhled na auta. Život na sídlišti se pro mě nijak nezměnil," říká jeden z tamních obyvatel, který o pár ulic dál venčí psa. Jméno si nepřeje uvést.

Bez kolon

Podle starosty Žabovřesk Marka Šlapala si ale někteří obyvatelé stěžují na noční hluk. „Jsou to stížnosti oprávněné. V noci je doprava hlasitější. To když velký městský okruh využívají kamiony. Bohužel jsme v situaci, kdy okruh není určen jen pro městskou dopravu, ale je to mezinárodní silnice. Tranzit povede přes obydlenou oblast, dokud nepostaví dálnici R43," krčí rameny starosta.

Lepší dostupnost ale lidem hluk často vynahrazuje. „Nějaké to hučení slyšíme. Cesta na chatu na Vyškovsko se nám ale zkrátila skoro o půl hodiny. Navíc nemusíme objíždět celé město a začínat víkendy v zakouřených kolonách," pochvaluje si Ivan Pospíšil ze Žabovřesk.

Méně času v autě tráví také Lukáš Nevařil z Králova Pole. „Ulice Kosmova bývala ucpaná od křižovatky se Sportovní až po Palackého. Projet ji teď trvá asi třetinový čas," popisuje situaci.

Naopak u Minské a Horovy ulice v Žabovřeskách očekávali lidé větší pokrok. „Připadá mi, že kolony po ránu jsou pořád stejné. Lidi si na novou trasu ještě nezvykli. Než se jim taková informace vstřebá do mozku, může to chvilku trvat," směje se Jaromír Lepka.

Podle hlavního inženýra tunelů z Ředitelství silnic a dálnic Roberta Nedbálka ale větší přeliv do tunelů vůbec nastat nemusí. „Dělali jsme sčítání aut na konci minulého týdne. Projelo jich patnáct set za hodinu. Možná už to bude obvyklý počet, který se bude v této části okruhu vyskytovat. Zatím se totiž nijak dramaticky nezvyšuje," informuje Nedbálek.

Dodává, že s tunely jsou spojeny i zácpy. „Přesně tam, kde jsme to čekali. Nejvíc jsou znát před a za dokončeným úsekem okruhu, například v Pisárkách," říká inženýr Nedbálek.