Řidiče rozdělí na obyvatele konkrétní čtvrti a na ty, kteří do ní přijedou jen na návštěvu. „V následujících měsících budeme s představiteli městských částí, které se do parkovacího systému zapojí, řešit konkrétní parametry parkování,“ upřesnil náměstek primátora Matěj Hollan.

Kolik za rezidentní oprávnění nebo hodinu stání lidé zaplatí zatím není jasné. „Ceník jsme neprojednávali. Záleží na požadavcích městských částí,“ dodal Hollan.

Systém parkovného za desítky milionů korun chce odstartovat už v létě. „První etapu projektu spustíme v historickém centru. Uvidíme, jak se ke zbytku města postaví budoucí koalice,“ popsal náměstek.



S rozhodnutím radních řidiči zásadně nesouhlasí. „Je škoda, že parkování neschválili ve zjednodušené variantě, kterou dřív navrhoval náměstek Hollan. Schválený systém je zbytečně složitý. Výhodný je jen pro lidi, kteří autem buď nejezdí vůbec, nebo s ním vyjedou jednou za týden na chalupu,“ protestoval předseda spolku Brno autem Jan Mandát. Ve městě podle něj navíc chybí záchytná Park and Ride parkoviště.

Nově schválený projekt se nelíbí ani Brňanu Adamovi Kučerovskému. „Radním auta nesmrdí, když je dají na náměstí Svobody nebo ke kluzišti jako reklamu. Jinak jsou to ale hrozní zelení aktivisté,“ rozčílil se.

Opozice zase kritizuje vedení města kvůli nepředložení projednávaných materiálů. „Chtěli jsme od náměstka Hollana materiál, který bude předkládat k projednání. Řekl jen, že to bude asi původní varianta,“ zmínil opoziční zastupitel za občanskou demokracii Robert Kerndl.

Rezidentní parkování kvůli nedomyšlenosti neschvaluje ani sociální demokrat Jiří Oliva. „Nikdo nezjišťoval názor Brňanů. Je to natolik zásadní téma, že o tom mohli radní klidně vypsat referendum. Jsem přesvědčený, že většina motoristů s tím nesouhlasí,“ konstatoval Oliva.