Původně její přestavbu plánovali na letošní listopad. Dělníci se do ní ale vrátí až na začátku příštího roku. „Vyměníme veškeré inženýrské sítě, které jsou v katastrofálním stavu,“ řekl náměstek brněnského primátora Richard Mrázek. Projekt podle něj zdržely dotazy zástupců města týkající se technického provedení.

Na pracích se mají podílet i Technické sítě Brno. „Při plánované rekonstrukci Údolní ulice vyměníme i veřejné osvětlení za LED světla,“ uvedla mluvčí společnosti Jiřina Veselá.

V příštím roce se k dopravním komplikacím ve městě připojí i odhlučnění tramvajové tratě v úseku od Cejlu po tramvajové zastávky u Vojenské nemocnice. Brněnští radní zatím schválili výběrové řízení na společnost, která stavbu provede. „Stav technických sítí je tady ještě tíživější, třeba kanalizaci nikdo neopravoval desítky let,“ přiblížil Mrázek.

Řidiči jsou dalším omezením rozhořčení. „Opravy v Zábrdovické ulici budou peklo. Kvůli kolonám, které jsou už teď na křižovatce Merhautovy a Vranovské, se v těch místech nikdo nepohne,“ shrnul Petr Zapletal, který do Brna každodenně dojíždí za prací.

Kvůli opravám chystá brněnský dopravní podnik výluky. „Konkrétní plány zatím nemáme, protože chybí přesná data začátku staveb,“ řekla mluvčí společnosti Barbora Lukšová.

Zdržení nabírá i definitivní dokončení oprav Francouzské ulice. „Do konce roku opravy z větší části skončí. Zůstane tam ale určitý úsek, kde položíme finální povrch vozovky až na jaře kvůli klimatickým podmínkám,“ uvedl Mrázek.


Parkování zdarma

Řidiči, které dlouhé stání v kolonách v Brně znechutí, mohou odstavit auta na záchytném parkovišti na okraji města a dál pokračovat jinak. Například parkoviště Park and ride u ústředního hřbitova nabízí pohodlný přestup na hromadnou dopravu. Využijí jej zdarma. „Zpoplatněné je až parkování na dobu delší než je čtyřiadvacet hodin,“ upřesnila Zuzana Šrámková z magistrátu.