„Nejdůležitější část opravy skončila. Dále nás čekají už jen drobné práce jako asfaltování výjezdu z boxů, barvení obrubníků a parkové úpravy,“ vylíčil sportovní ředitel okruhu Miroslav Bartoš.

Masarykův okruh bude díky novému povrchu tratě v nadcházející sezoně odpovídat všem nejpřísnějším bezpečnostním standardům.

Oprava však nebyla jednoduchou záležitostí. „Začali jsme ji plánovat před více než půl rokem. Předpokládané finanční náklady se vyšplhaly až nad dvě stě milionů korun a žádná stavební firma nebyla ochotna cenu snížit. Navíc jsme netušili, zda bude teplá či studená zima, což mohlo průběh oprav rovněž ovlivnit,“ vzpomíná výkoná ředitelka okruhu Ivana Ulmanová.

Počasí nakonec stavebním pracem přálo. Specializovaná firma s nimi začala v polovině února, konec plánovala na začátek května. Už v tomto týdnu ale položili dělníci finální vrstvu.

„Stavební společnost za slušné peníze odvedla velice kvalitní práci. Pomohl nám i odborný stavební dozor a příznivé počasí. Opravdu se nám společně podařilo odvést kus dobré práce,“ shrnuje průběh opravy Ulmanová.

Automotodrom plánuje dráhu slavnostně otevřít 16. května.