o tomto dni, kdy se otevřou dveře více než sedmdesáti nových obchodů, získá prvenství na Moravě a stane se druhým největším nákupním centrem v České republice. „Je to už naše čtvrté rozšíření. Když jsme dokončili třetí etapu v roce 2007, zaznamenali jsme obrovský přetlak poptávky ze stran obchodníků,“ vysvětlila příčiny rozvoje ředitelka Olympie Pavla Bumbálková.

Finanční krize poptávku na začátku roku 2009 snížila. „Ještě v lednu jsme měli tři a půl tisíce metrů neobsazené. Vytrvali jsme a dnes máme plochy pronajaté. Návštěvnost se nám oproti loňsku dokonce i zvýšila,“ uvedla ředitel obchodu a marketingu Aleš Navrátil.

V Olympii za deset dnů přibudou hlavně světové značky, které zde doposud chyběly. Otevřou zde dražší a exkluzivní obchody jako Gant, Promod, velké módní řetězce jako Mango, Esprit a nově i švédský KappAhl. Na své si přijdou i příznivci levnější módy, například v obchodě Takko.

„Chtěli jsme sem přitáhnout značky, které jsou i v jiných nákupních centrech v Brně. Chtěli bychom se soustředit na módu a trh s oblečením. Silnou konkurenci pro nás představuje například Vaňkovka,“ okomentoval rozvoj Navrátil.

Vizualizace plánovaného rozšíření obchodního centra Olympia v Brně.

V nových prostorách vzniknou i jiné typy obchodů. Přibudou fastfoodové restaurace Subway, Sushi Point nebo Gloria Jeans´Coffees. Kromě dalších kadeřnictví, knihkupectví a jiných firem vyroste v Modřicích i takzvaný Olympia park. „Posunuli jsme jeho otevření na květen roku 2010, kdy opět začne sezona. Zprovoznit jej teď mimo vegetační období, se nám zdálo zbytečné,“ vysvětlila Bumbálková. V parku vznikne nová in-line dráha, lezecká stěna, lanové centrum i dětská hřiště. To vše v návaznosti na cyklostezku z Brna do Vídně.

ANETA ŠEDÁ