Rekonstrukci zastávky navržené architektem Oskarem Pořískou prosadili radní Brna-středu. „Je to vzácná památka a i přes havarijní stav jsme ji chtěli zachránit,“ komentoval stav před rekonstrukcí starosta Martin Landa.

Zda zastávku ještě někdy využijí cestující však po zahájení oprav nebylo jisté. Stavební firma Štuk Helma, která s rekonstrukcí začala, totiž necitlivým zásahem do konstrukce způsobila zřícení betonové stříšky. Městská část se s ní proto bude soudit. „Čekáme na zahájení řízení. Pokud společnost nezanikne, měli bychom dostat peníze, nebo alespoň velkou část zpět,“ komentoval místostarosta Brna-středu Jiří Švachula.

Kvůli statice i nevyhovujícím podmínkám již po rekonstrukci na zastávce nejsou přístupné veřejné toalety. „Základy vznikaly v době, kdy práce s betonem ještě nebyla kvalitní. Základy se daly rozebírat holýma rukama. Přispělo k tomu i to, že za devadesát let stavbu nikdo neopravil,“ vysvětlil architekt Tomáš Rusín z Atelieru Raw, který společně s Ivanem Wahlou připravil na rekonstrukci projekt.

Zastávka byla prohlášena za památkově chráněnou v roce 2008, kvůli problémům při opravách ale hrozilo, že ministerstvo kultury prohlášení zruší. „Zatím není ukončené řízení. Ministerstvo dříve slíbilo, že s rozhodnutím počká na dokončení rekonstrukce,“ informoval vedoucí odboru památkové péče brněnského magistrátu Martin Zedníček.

Městská část v současnosti řeší, jak opravenou památku chránit před vandaly. „Chceme zajistit ve spolupráci s městskou policií kamerový dohled. Zvažujeme také v prostoru za zastávkou nové toalety nejen pro cestující, ale i pro návštěvníky parku,“ dodal starosta Landa.

Brno-střed zastávku za symbolickou částku odkoupilo od Dopravního podniku města Brna. „Na opravu jsme bohužel neměli peníze. Je to ale významná památka na kulturu cestování. Do budoucna zvážíme, zda je možné zastávku propojit s historickými linkami,“ sdělil ředitel dopravního podniku Miloš Havránek.