Změna má umožnit komfortnější cestování s méně přestupy při cestě do Brna i na Moravu nebo do východních Čech. „Přestože jsme s provozovatelem nádraží stále ve sporu, je odklon linky reakcí na poptávku cestujících i starostů, kteří si přáli lepší spojení k brněnské nemocnici a do severní části Brna,“ vysvětlil ředitel pro linkovou dopravu United Buses Josef Šelepa.
Kvůli předchozímu umístění nástupiště 48 na Zvonařce se mezi provozovateli a dopravcem už dříve rozhořel spor. „Požadují zaplacení poplatku za standardní služby, které nám neposkytují,“ stěžoval si majitel United Buses Karel Bílý.

Mapa zastávek.Podle předsedy představenstva ČSAD Brno Holding Antonína Grunda, tehdy dopravce neuhradil některé faktury. „Jako ostatním jim poskytujeme služby, za to máme nárok na plnění z jejich strany,“ reagoval dříve Grund. Zároveň přiznal, že se zástupci United Buses rozhodli zastávku na Zvonařce z jízdních řádů vynechat bez jejich vědomí.
Poslední měsíce neměl na základě informací Deníku Rovnost dopravce s provozovatelem uzavřenou smlouvu. Grund už dříve odmítl, že by se mezi firmou a dopravcem jednalo o spor, kvůli kterému dostala společnost United Buses stanoviště mimo zvelebená nástupiště. Firma nádraží vlastní. „Je to o tom, zda hodlají využívat nádraží, nebo ne. Je to jejich vůle, do které nebudeme nijak zasahovat," uvedl Grund.

Dopravce si stěžoval zejména na umístění nástupiště 48, které mnozí cestující dlouho hledali s velkými obtížemi. To se nachází na samém okraji autobusového nádraží mimo ostatní stanoviště. „Je to jak nástupiště devět a tři čtvrtě z Harryho Pottera. Najdou ho jen zasvěcení,“ svěřil se již před časem třeba Dušan Blahota.