Změna má umožnit komfortnější cestování s méně přestupy při cestě do Brna i na Moravu nebo do východních Čech. „Přestože jsme s provozovatelem nádraží stále ve sporu, je odklon linky reakcí na poptávku cestujících i starostů, kteří si přáli lepší spojení k brněnské nemocnici a do severní části Brna,“ vysvětlil ředitel pro linkovou dopravu United Buses Josef Šelepa.

Kvůli předchozímu umístění nástupiště 48 na Zvonařce se mezi provozovateli a dopravcem už dříve rozhořel spor. „Požadují zaplacení poplatku za standardní služby, které nám neposkytují,“ stěžoval si majitel United Buses Karel Bílý.

Mapa zastávek.Mapa zastávek.Zdroj: poskytlo United BusesPodle předsedy představenstva ČSAD Brno Holding Antonína Grunda, tehdy dopravce neuhradil některé faktury. „Jako ostatním jim poskytujeme služby, za to máme nárok na plnění z jejich strany,“ reagoval dříve Grund. Zároveň přiznal, že se zástupci United Buses rozhodli zastávku na Zvonařce z jízdních řádů vynechat bez jejich vědomí.

Mapa zastávek.Mapa zastávek.Zdroj: poskytlo United Buses

Poslední měsíce neměl na základě informací Deníku Rovnost dopravce s provozovatelem uzavřenou smlouvu. Grund už dříve odmítl, že by se mezi firmou a dopravcem jednalo o spor, kvůli kterému dostala společnost United Buses stanoviště mimo zvelebená nástupiště. Firma nádraží vlastní. „Je to o tom, zda hodlají využívat nádraží, nebo ne. Je to jejich vůle, do které nebudeme nijak zasahovat," uvedl Grund.

Dopravce si stěžoval zejména na umístění nástupiště 48, které mnozí cestující dlouho hledali s velkými obtížemi. To se nachází na samém okraji autobusového nádraží mimo ostatní stanoviště. „Je to jak nástupiště devět a tři čtvrtě z Harryho Pottera. Najdou ho jen zasvěcení,“ svěřil se již před časem třeba Dušan Blahota.