Víc než roční uzavírka Údolní ulice ve směru od křižovatky s Úvozem až po odbočku k restauraci Monte Bú dostává jasnější obrysy. Na stavbu, která městskou kasu vyjde na bezmála čtvrt miliardy korun, v úterý brněnští radní vyhlásili soutěž. Doufají, že v ní cenu sníží.

Na podzim plánují podepsat smlouvu s vítěznou firmou. „Na konci roku chceme zahájit výkopové práce," uvedl náměstek primátora pro investice Richard Mrázek. Stavební stroje ulici obsadí na čtrnáct měsíců.

Ilustrační foto.
Oprava Údolní ulice změní polohu zastávek, nová parkovací místa ustoupí stromům

Jak už Brněnský deník Rovnost dřív informoval, dělníci v ulici vymění vodovodní a kanalizační potrubí. Práce v ulici naplánoval také dopravní podnik, jeho dělníci opraví koleje a trolejové vedení za šestadevadesát milionů korun. „Opravu úseku jsme plánovali dlouhodobě," potvrdil účast podniku na rekonstrukcích ředitel firmy Miloš Havránek.

Podle předsedy spolku Brno autem Jana Mandáta přinese uzavírka komplikace. „Údolní ulice sice nepatří k nejvytíženějším v Brně, nepříjemnosti pro řidiče ale mohou vzniknout například v Tvrdého ulici, kde může vést objízdná trasa. Komplikace budou nevyhnutelné taky v případě, že nebude znovu otevřená Lerchova ulice. Její rekonstrukce má trvat až do konce roku. Přitom je to jedna z mála vhodných objízdných tras," zhodnotil Mandát.

Židenická smuteční síň architekta Ivana Rullera. Ilustrační foto.
Smuteční síň na Židenickém hřbitově nakonec nezbourají

Po rekonstrukci v ulici oproti původnímu plánu zůstane více zeleně. K projektu totiž vzneslo připomínky Občanské sdružení Masarykova čtvrť. Jeho zástupci kritizovali zejména kácení stromů a rozmístění legálních parkovacích míst. Dosud totiž lidé parkují i na trávě. „Pokud se důkladně nevyřeší objízdné trasy, lidé budou mít problém dostat se na Kraví horu na velké akce i na koupaliště," upozornil předseda sdružení a také koaliční zastupitel Brna-středu Michal Závodský.

Kudy objízdné trasy povedou, není zatím jasné. Nezná je ani dopravní podnik, který po nich vyšle náhradní autobusovou dopravu místo tramvají.

Vlakové nádraží v Brně-Židenicích.
Dopravní uzel? Židenické nádraží může převzít část vlaků z přetíženého hlavního

Oprava Údolní není jediná, na kterou v úterý brněnští radní schválili vypsání soutěže. Za 150 milionů připravili tendr na opravy kanalizace a vodovodu mezi ulicí Milady Horákové a Lidickou a mezi Kolištěm a Rooseveltovou ulicí. V současnosti v místě pracují dělníci tepláren. Opravy za peníze města na jejich práci navážou od podzimu a potrvají rok.