Slalom na kole ještě donedávna připomínala část cyklostezky mezi brněnskými městskými částmi Jundrov a Bystrc. Lidé se na ní museli vyhýbat nejen dírám, ale také sloupům veřejného osvětlení. Dělníci ji sice nedávno opravili, cyklistům se ale i přesto její nový povrch nelíbí. Podle nich je na některých místech zvlněný.

„U nově opravené stezky jsem to opravdu nečekal. Oproti tomu, jak to tam vypadalo předtím, je to sice skvělé, ale přesto jízda není tak příjemná, jak na hladkém povrchu," postěžoval si Brněnskému deníku Rovnost například Jaroslav Kratochvíl z Bystrce, který na kole jezdívá téměř denně do práce ve středu města.

Rekonstrukci cesty měla na starost městská společnost Brněnské komunikace. „Žádné stížnosti na nerovnost povrchu nám zatím nedošly, na pohled vše vypadá v pořádku. Každopádně jsme si nechali vypracovat zkoušky od akreditované laboratoře, které však zatím nemáme k dispozici," upozornila mluvčí společnosti Vladimíra Navrátilová.

Pokud se problémy s povrchem prokážou, platí podle ní na práce záruční lhůta a tedy i možnost reklamace.

Při rekonstrukci stezky také zmizela z jedné ze zatáček svodidla. Na přilehlé silnici je přitom povolená sedmdesátikilometrová rychlost. Svodidla ale byla podle vedoucího odboru dopravy brněnského magistrátu Vladimíra Bielka pro cyklisty nebezpečná. „Sice by možná zabránila střetu s autem, ale pokud na ně cyklista spadne, hrozí mu ošklivé zranění. Na straně u cyklostezky jsou totiž ostré hrany sloupů, které svodidla drží," vysvětlil Bielko.

Minulý týden proto nebezpečná svodidla nahradily betonové zábrany. „Druhou variantou bylo snížení rychlosti na padesát kilometrů v hodině," dodala mluvčí Navrátilová.

Toto omezení by se však nelíbilo řidičům. „Je tam rovný a přehledný úsek s dvěma jízdními pruhy v každém směru. Omezení rychlosti v těchto místech nemá smysl. Navíc by tam rychlost nikdo nedodržoval," myslí si například Radovan Slavíček z Jundrova.

Brno za opravu stezky mezi Letenskou lávkou a Svrateckou ulicí zaplatilo zhruba pět milionů korun. Další necelé dva miliony pak dalo za výměnu a přemístění některých sloupů veřejného osvětlení. Ty vadily především cyklistům mířícím na Brněnskou přehradu. „V létě byla stezka přeplněná a kvůli nevhodně umístěným sloupům jsem musela několikrát sesedat. Bylo totiž velmi těžké se vyhnout s lidmi jedoucími v protisměru," řekla například Brňanka Kateřina Chválová.

Městská společnost Technické sítě Brno sloupy musela vyměnit i kvůli jejich špatnému stavu. „Některé byly už značně zrezivělé a hrozilo jejich zřícení. Celkem jsme nahradili osmadvacet stožárů. Z toho třináct jsme přemístili do zeleného pásu mezi chodník a řeku tak, aby nepřekážely cyklistům," vysvětlil náměstek brněnského primátora Robert Kotzian.

Máte nějaké výhrady k cyklostezkám v Brně? Pište nám na brnensky@denik.cz