Žádná parkovací místa, dokonce ani krátké zastavení kvůli vyložení nákupu. Takové změny čekají obyvatele ulice Milady Horákové nedaleko centra Brna, až tam v červnu skončí opravy trvající rok a tři měsíce.

Místní se zlobí a v pondělí kvůli novému dopravnímu značení jednali s vedením města. To v některých případech ustupuje, povolí aspoň krátkodobé zastavení na chodnících dopravní obsluze. „V určitých místech ve směru do centra řidiči zaparkují. Teď řešíme, jestli obyvatelům a obchodníkům povolíme stání na patnáct nebo dvacet minut," sdělil náměstek primátora Richard Mrázek.

Ve směru k Dětské nemocnici ale řidiči nezaparkují vůbec. Auta při parkování musejí dodržovat vzdálenost tři a půl metru od kolejí. „Chceme zaparkovat aspoň v jednom směru. I tak není stání na chodnících ideální řešení," konstatoval obyvatel ulice Jakub Doležal, který o změnách s magistrátem jed­ná.

Změna značení nenadělá problém pouze místním obyvatelům. Na ulici nezaparkují ani zásobovací auta obchodů.

Obyvatelé chtějí ztrátu parkovacích míst vynahradit a tak navrhují, aby jim město vyhradilo současné placené parkoviště na začátku třídy Kapitána Jaroše. V úterý to projednají s radními. „Celá oprava stála dvě stě milionů korun a jsou tam velké nedostatky. Lidé by si před domem nemohli vyložit ani nákup z auta," chápe potíže místních náměstek primátora Martin Ander. Slíbil, že se bude snažit celou situaci napravit. Dále dodal, že plány na rekonstrukci mělo pohlídat minulé vedení města.

Podle bývalého náměstka primátora Roberta Kotziana nikdo nechtěl lidem uškodit. „Nemohli jsme obnovit původní stav, kdy řidiči stáli v ulici v obou směrech, protože neodpovídal novému uzpůsobení ulice. Město by teď mělo místním zajistit co nejvíc parkovacích míst poblíž," uvedl Kotzian.

Lidem vadí tak dva sloupy trakčního vedení, které projektanti nechali postavit přímo doprostřed úzkého chodníku naproti nástupnímu ostrůvku. „Jak po chodníku projede matka s kočárkem? Sloup stojí téměř uprostřed chodníku," divil se například Jakub Sklenář.

Projektant Tomáš Frajt stavbu vysvětlil požadavky brněnského dopravního podniku. „Nechce, aby sloupy dělníci připevnili na domy, které patří soukromníkům, ale aby stály zvlášť. Na širším chodníku se sloup vedení ztratí, ale na úzkém pruhu bije do očí," připustil Frajt ze společnosti, která měla návrhy na starosti.

Místní si stěžují i na další opravy. Například mají obavy z nově položené zámkové dlažby na chodnících. „Zespodu a z boku je zabetonovaná. Voda tak nemůže odtékat jinam, než na stěny naších domů," podotkl Doležal.

Stavbyvedoucí Miloš Raab se brání, že nikdy neslibovali místním izolaci domů. „Někteří lidé si nechali zaizolovat domy sami. Zámková dlažba, která v ulici nahradí litý chodník, je částečně propustná. Na druhou stranu, chodník byl před opravou popraskaný a mohl vodu propouštět také. Za čas se navíc mezery v zámkové dlažbě zacelí a dlažba by vodu propustit neměla," uvedl Raab.

Lidem se také nelíbí, že ani po rekonstrukci zahradníci na ulici nezasadí stromy. „Do roku 1974 tady byly. Veřejná zeleň města Brna to navrhovala. Do plánu se dostaly pouze dva stromy u trafiky," doplnil Doležal.