Uvnitř tunelu silničáři nainstalují nové kamery. „Jsou s tak vysokým rozlišením, že zavedení úsekového měření umožní. My bychom takový krok možná uvítali, ale momentálně je pro nás priorita především dokončení rekonstrukce tunelu,“ konstatoval ředitel Závodu Brno Ředitelství silnic a dálnic David Fiala.

O případném zavedení měření chtějí poté silničáři jednat se zástupci města i policie. „Jsme spíš pro variantu zavedení měření, abychom možnosti kamer využili,“ připustil.

Návrh na nové dopravní opatření naopak kritizuje spolek Brno autem. „Myslím si, že měření v Husovickém tunelu nemá co dělat. Budeme o kroku jednat s městem, abychom jej nezaváděli. Vybrat si přehledný úsek, kde nejsou nehody a potom na něm vybírat peníze od řidičů, s tím osobně zásadně nesouhlasím,“ uvedl předseda spolku Jan Mandát.

V první polovině příštího roku čekají kamery úsekového měření na řidiče i jinde v Brně. „Chceme je v Jihlavské, Pionýrské a Ostravské ulici. Musíme ale nyní počkat, až se provoz uklidní a dokončíme některé opravy,“ popsal brněnský radní pro dopravu Petr Kratochvíl.

Podle něj se při zavádění podobných dopravních opatření představitelé města zaměřují především na nebezpečné úseky. „Máme zpracovanou i analýzu, z níž jsme ulice vybrali,“ řekl.

O možnosti měření i v Husovickém tunelu ví. „Bereme ji na vědomí, ale jedná se spíše o záležitost Ředitelství silnic a dálnic,“ dodal.

O tunelu s ním plánuje předseda spolku Brno autem Jan Mandát ještě jednat. „Musíme si totiž společně celou situaci ujasnit,“ řekl.

Rekonstrukce a úplná uzavírka Husovických tunelů začala v červenci, skončit má podle původních plánů spolu s letními prázdninami. „Práce prozatím zpoždění nenabírají,“ ujistil Fiala.

Kromě instalace nových kamer dělníci opravují světla, kabely a technické vybavení tunelů.

Možností měření v tunelech se zabývá i starosta Brna-severu Martin Maleček. „Vím, že se tam za poslední rok nehody stávaly, některé z nich i kvůli zvýšené rychlosti. Jinak ale není zavedení úsekového měření v naší kompetenci,“ komentoval.